شاخص بورس مرز 1 میلیون و 700 هزار را پس گرفت

لست سکند

شاخص بازار بورس امروز (5 شهریور) از مرز 1 میلیون و 700 هزار واحد گذشت و به این ترتیب شاخص که در ابتدای هفته از این مرز سقوط کرده بود دوباره آن را پس گرفت.

به گزارش کاماپرس، درحالی که طی هفته های اخیر روند بورس نزولی بود اما در جریان معاملات امروز، بازار سرمایه با رشد بیش از ۵۰ هزار واحدی، توانست به کانال یک میلیون و 700 هزار واحد بازگردد.
البته دیروز(4شهریور) هم وضعیت بازار سرمایه بهبودی نسبی را تجربه کرد و شاخص کل در بازار بورس، ۴۱ هزار و ۶۵۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد رسید.
اما دوم و سوم شهریور ماه، بازار سیری نزولی را در پیش گرفت و شاهد ریزش 50 و 53 هزار واحدی بورس بودیم، در هفته های اخیر وضعیت بازار سرمایه به گونه ای بود که سرمایه گذاران سهام خود را در کف قیمت می فروختند.

معامله 2 میلیارد و 103 میلیون سهم

براساس گزارش میدانی منتشر شده از سوی تسنیم، تا ظهر امروز بیش از 2 میلیارد و 103میلیون سهم و حق تقدم هم به ‌ارزشی حدود 3 هزار و 380 میلیارد تومان در 404 هزار نوبت توسط معامله‌گران دست به دست شد.
از برترین‌های صفوف خرید، وتجارت، وبصادر، فملی، فولاد، ولپارس، امین، شپنا و از برترین‌های صفوف فروش وگردشح، وسینا، آریان، ثنوسا، امید، شپترو است.
در بازارهای فرابورس هم تاکنون 942 میلیون ورقه به‌ارزش بیش از 1976میلیارد تومان در293 هزار نوبت دادوستد شده است، شاخص فرابورس هم رشد 496 واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع 18 هزار واحد قرار گرفته است.
ناگفته نماند که شاخص کل تالار شیشه ای، در آخرین روز معاملات این هفته(چهارشنبه)، با رشد ۴۹ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۶۹۶ هزار واحد رسید.
شاخص هم وزن هم با ۶ هزارو ۱۸۶ واحدی به عدد ۴۶۲ هزار و ۴۷ واحد رسید ضمن اینکه نماد‌های شاخص ساز بازار، امروز با رشد همراه بوده است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز