شاخص بورس از قرمز به سبز تغییر جهت داد

لست سکند

بازار بورس امروز در آغاز معاملات منفی بود و بیش از 12 هزار واحد ریزش کرد اما در ادامه معاملات صف های فروش جمع  و بازار سبز شد.

به گزارش کاماپرس،  در ابتدای معاملات شاخص کل بورس تهران از کانال یک میلیون 700 هزار واحدی سقوط کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص ساز و بزرگی همچون فملی، وبملت و وپارس بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های کگل، کچاد و وبصادر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشتند.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز نیز شاخص کل بورس پس از افت ۱۶ هزار و ۷۸۳ واحدی (۰.۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شد.

در ادامه بازار حدود ساعت 11 و 30 دقیقه با جمع شدن صف‌های فروش در نماد‌های شاخص ساز، شاخص کل بورس با رشد 5 هزار واحدی مواجه شد.

راز آسمان پایتخت

در این دقایق شاخص کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی را پس گرفت و به عدد یک میلیون و ۷۰۷ هزار واحد رسید اما شاخص هم وزن با افت هزار و ۸۴۱ واحدی به عدد ۴۲۸ هزار و ۳۵۹ واحد رسید. البته نکته قابل توجه این که صف فروش سنگین بسیاری از نماد‌های شاخص ساز جمع شد و نماد‌های فوولاد، فارس و کگل بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

بورس نهایتا منفی شد

شایان ذکر است در ساعات پایانی معاملات شاخص بورس مجددا نزولی شد و در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد ایستاد.شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۲۴۷۷ واحد کاهش در رقم ۴۲۷ هزار و ۷۲۴ واحد ایستاد.(این خبر به روزرسانی شده است)

پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند. همچنین بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و ایران خودرو نمادهای پربیننده این بازار بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز