سیمان گران می شود؟

در حالی که تولید سیمان در کشور افزایش یافته است و همزمان صادرات آن به خارج از کشور کاهش یافته است، اما خبری مبنی بر گران شدن سیمان در پورتال بورس درج شد.

به گزارش کاماپرس، قیمت سیمان آخرین بار در تیرماه امسال گران شد، گرانی دوباره سیمان در کمتر از چند ماه از آخرین افزایش قیمت مورد اعتراض فعالان بازار ساخت و ساز مسکن قرار گرفت.

در ادامه خبرهایی مبنی بر اشتباه و شایعه بودن گرانی مجدد سیمان از سوی مسئولان وزارت صمت و همچنین فعالان بازار سیمان دررسانه ها منتشر شد.

عبدالرضا شیخان در مورد خبر افزایش قیمت سیمان به گسترش نیوز گفت: قیمت سیمان افزایش پیدا نکرده و پورتال بورس اطلاعات اشتباه درج کرده است.

طبیعتا خبری که در مورد افزایش قیمت سیمان منتشر شده، اشتباه است. چند وقت پیش فقط پاکت سیمان به دلیل افزایش قیمت مواد پتروشیمی گران و همان مقدار به قیمت سیمان اضافه شد که مورد تایید هم قرار گرفت. آخرین افزایش قیمت سیمان مصوب تیرماه بود.

آریاک سفر

سیمان و دردسر کرایه حمل بار

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به افزایش تقاضای داخلی و تولید سیمان گفت: در هفت ماهه اول امسال نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۱۸.۶ درصد افزایش تحویل سیمان در داخل کشور داشته‌ایم؛ اما با افزایش قیمت حمل که در آبان هم دوباره گران‌تر شد، جابجایی سیمان کاهش یافت و نمی‌تواند از شهرهای پرتولید به شهرهای پرمصرف جابجا شود، این باعث کمبود سیمان در بعضی مناطق و افزایش قیمت در بازار آزاد شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

وی افزود: تولید سیمان ۱۳.۳ درصد در هفت‌ ماهه نسبت به هفت ماهه سال گذشته افزایش داشته است. در مورد صادرات هم کاهش ۱۷ درصدی را در هفت ماه تجربه کرده‌ایم که علت آن مربوط به افزایش نیاز داخلی و مشکلات ارزی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز