سکه به این سه علت ارزان نمی شود

سکه برای ارزان شدن و بازگشت به قیمت های ابتدای سال جاری سه مانع را در سر راه خود دارد.

به گزارش کاماپرس، حباب یکی از علت های اصلی عدم کاهش قیمت سکه در بازار است، دلالان و افراد سودجو با بالابردن و فروش سکه در قیمت های غیرواقعی مانع از کاهش قیمت این فلز گرانبها هستند.

از دیگر علت های عدم کاهش قیمت سکه می توان به رخدادها و مباحث سیاسی ایران و جهان و همچنین تعطیلی بازار جهانی طلا اشاره کرد.

در ادامه اقتصاد نیوز به صورت دقیق ترعلت های بالا را واکاوی کرده است که می خوانید:

«وضعیت هشدار در بغداد به بالاترین سطح خود رسیده است». خبرهایی مشابه با این عنوان، از اواخر روز جمعه، به میزان زیادی در کانال‌های اطلاع رسانی معامله گران منتشر شد. طبیعتا هدف از انتشار وسیع این اخبار بود که سطح نگرانی معامله گران بالا رود و خریدهای سکه و ارز افزایش پیدا کند.

آریاک سفر

با این حال، قیمت سکه برای اینکه با سرعت زیادی افزایشی شود، سه مانع را در مقابل خود می‌بیند.

علت اول

نخستین مانع، حباب این فلز گران بهاست؛ فلز گران بهای داخلی در انتهای هفته گذشته حدود ۵۰۰ هزار تومان حباب داشت و در واقع نزدیک به ۵ درصد بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شد.

علت دوم

دومین مانع برای قیمت سکه، افزایش فروش‌ها در نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است. به عبارت دیگر، ممکن است سکه در واکنش به اخبار و نگرانی‌های سیاسی حتی به بالای ۱۲ میلیون تومان برود، ولی برای عبور از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دشواری‌های زیادی دارد.

علت سوم

سومین مانع سکه، تعطیلی بازار طلای جهانی است؛ این مسئله موجب می‌شود که سکه بیشتر از همیشه به روند دلار متکی باشد. اسکناس امریکایی هم به طور خاص در چهار هفته اخیر، توان عبور از سطح ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان را نداشته است، در نتیجه بازیگران بازار سکه دشوار است که با تکیه بر متغیر دلار بخواهند خریدهای خود را بسیار شدت ببخشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز