سکه رکورد گرانی زد/حباب سکه به یک میلیون و 100 هزار تومان رسید

در معاملات امروز بازار سکه، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به رقم بی سابقه 13 میلیون و 400 هزار تومان رسید که سقف قیمت تاریخی این کالا به شمار می رود.

به گزارش کاماپرس، شاید معامله گرانی که امروز را روز صعود سکه پیش بینی می کردند هم تصور نمی کردند سکه موفق به رکوردشکنی شود و در سقف قیمت تاریخی خود قرار بگیرد. افزایش قیمت‌سکه همسو با افزایش قیمت اونس جهانی طلا و دلار داخلی بود ولی طلای داخلی اندکی کاهش قیمت داشت. امروز چهارشنبه 2 مهرماه در حالی که  قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود نیم سکه، ا ۶,۹۵۰,۰۰۰ (شش میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد و نسبت به روز قبل ، بدون تغییر بود. ربع سکه نیز نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده و ۳,۹۵۰,۰۰۰ (سه میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

بنا به اعلام فرارو محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا،سکه و جواهر تهران با بیان این که حباب‌سکه به یک میلیون و 100 هزار تومان رسیده است،در تحلیل علت گرانی‌سکه اظهار داشت: افزایش نرخ ارز دلیل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا است.

دو عامل گرانی طلا و سکه

به گفته وی، به طور کلی دو عامل در تعیین نرخ طلا و‌سکه در بازار داخل نقش اصلی را دارند، اولی نرخ ارز در بازار داخل و دومی قیمت اونس جهانی است، الان نیز باید گفت نقش دلار بسیار بیشتر است که مدعای این موضوع نیز افزایش قیمت‌ها در بازار داخل علیرغم کاهش ۵۰ دلاری قیمت جهانی طلا است، بنابراین تا زمانی که روند دلار صعودی باشد، قیمت طلا و سکه در بازار داخل هم افزایشی خواهد بود.

آریاک سفر

کشتی‌آرای گفت: دلیل دوم افزایش قیمت طلا و‌سکه، افزایش تقاضا در بازار به خصوص برای سکه است، این روز‌ها با توجه به اینکه رشد قیمت محسوس است، مردم برای خرید مراجعه می‌کنند و به دلیل اینکه تقاضا بیش از عرضه است، این مسئله خود به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند، در حال حاضر حباب سکه تمام به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که این موصوع بی سابقه است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار طلا و سکه ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز