سکه به محدوده ۱۲ میلیون تومانی نزدیک‌تر شد

طلا و سکه اولین روز آبان ماه را با صعود قیمتی آغاز کرد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز پیش، به محدوده یک میلیون و 162 هزار و 400 تومان رسید. نرخ سکه هم در مرز 11 میلیون و 920 هزار تومانی قرار گرفت و در مقایسه با دو روز گذشته 0.92 درصد بالا رفت. علت اصلی این رشد، افزایش قیمت دلار و اونس در روز گذشته بود. اما امروز اونس طلا کاهش قیمت پیدا کرد.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه در پایین‌ترین حالت طی روز جاری، بالای مدار 11 میلیون و 800 هزار تومانی است و در بیشترین حالت خود هم از 11 میلیون و 900 هزار تومان فراتر خواهد رفت. افزایش قیمت این فلز گرانبها احتمالا باعث بالا رفتن حجم خریدها در ادامه روز خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

امروز نرخ اونس طلای جهانی هم در محدوده هزار و 792 دلاری قرار گرفت که هر چند نسبت به روز قبل کاهش 0.19 درصدی پیدا کرد اما باز هم ارزش ذاتی و اسمی طلا در بازار داخلی را کاهش داد. در حال حاضر ارزش ذاتی سکه امامی تا نزدیکی محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومانی بالا آمده است. با توجه به این موضوع در صورتی که حباب سکه بین 2 تا 3 درصد باشد، قیمت آن بالای محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی قرار می‌گیرد.

آریاک سفر

نظر تحلیلگران فنی درباره قیمت طلا

تحلیلگران فنی معتقدند در صورت عبور سکه از محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی و تثبیت بالای آن، خریداران بیشترین به این بازار وارد خواهند شد. این در حالی است که سکه در هفته آخر مهرماه نتوانست از محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی عبور کند. اما اگر رشد قیمتی دلار و اونس طلا طی روزهای آتی ادامه داشته باشد، قاعدتا این فلز گرانبها از محدوده ذکر شده عبور خواهد کرد و خود را به کانال‌های بالاتر قیمتی هم می‌رساند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز