سکه ارزان نمی شود

امروز هم قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 0.06 درصدی نسبت به دیروز، یک میلیون و 143 هزار و 900 تومان شد. نرخ سکه هم در مقایسه با روز گذشته 0.42 درصد بالا رفت و به محدوده 11 میلیون و 775 هزار تومانی رسید. روز گذشته فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به 2 درصد رسید که به نظر کارشناسان همین مسئله احتمال نزول یکباره قیمتی این فلز گرانبها را کم کرد.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه و طبیعی‌تر شدن قیمت آن، بعید است در ادامه روند معاملاتی امروز این فلز گرانبها به محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومان برسد. روند بازار در معاملات پشت خطی روز گذشته هم بیشتر نشان از گرایش افزایشی معامله گران داشت. طی ماه‌های اخیر بارها سکه تا مرز 11 میلیون و 600 هزار تومانی پیش رفته اما هر بار با نزدیک شدن به کف قیمتی، خریداران بیشتری در بازار حضور پیدا کرده و قیمت آن را دوباره افزایش داده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

قیمت اونس طلا چقدر شد؟

در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به مرز هزار و 784 دلاری رسیده که نسبت به روز قبل 3 درصد افزایش پیدا کرده است. در واقع دلار ضعیف باعث شده نرخ اونس از پنج شنبه گذشته تا امروز نوسان چندانی نداشته باشد و رشد قیمتی آرامی را تجربه کند.

آریاک سفر

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس، اعلام کرده که تا به حال طلا نیروی صعودی ایجاد نکرده زیرا با توجه به ابهامات در خصوص اقداماتی که بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم انجام می‌دهد، روند بازده واقعی مشخص نیست. دو مقام بانک مرکزی آمریکا هم روز چهارشنبه اعلام کردند که اگر چه بانک مرکزی باید تعدیل برنامه‌های محرک مالی را آغاز کند اما برای افزایش نرخ‌های بهره خیلی زود است.

در صورتی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، هزینه فرصت نگهداری طلا بالا رفته و قیمت آن به سرعت نزول می‌کند. باید دید آمریکا برای دوره پس از کرونا چه برنامه‌هایی دارد و این اتفاق نرخ اونس را به کدام سمت و سو می‌برد.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز