سونامی کودک آزاری آنلاین در آمریکا

لست سکند

مأمورین پلیس آمریكا كه با گزارش های زیادی مربوط به جرایم کودک آزاری و سواستفاده آنلاین رو به رو هستند، نمی توانند از خطرات این عمل جلوگیری كنند و حجم بالای این گزارش ها که به یک انفجار شبیه است روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش کاماپرس بجان شهان، معاون مرکز ملی کودکان مفقود شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته، در مصاحبه ای به مجله فوربز می گوید: سازمان او در ماه آوریل 4.2 میلیون گزارش دریافت کرده است. این تعداد از مارس 2020 تاکنون 2 میلیون و از آوریل 2019 نزدیک به 3 میلیون نفر بیشتر است. این نهاد به عنوان یک خانه پاکسازی برای از بین بردن محتواهای سواستفاده گر از کودکان عمل می کند. شرکت های فناوری کلیه شکایات مربوط به موارد غیرقانونی که در سایت هایشان گزارش می‌شود را به این مرکز ارسال می کنند.

چرا تعداد کودک آزاری های آنلاین میلیونی شده ؟

دلایل مختلفی برای افزایش این شکایات وجود دارد. اول اینکه، تعداد زیادی کودک به دلیل تعطیلی کرونا  در خانه هستند و از انواع شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین استفاده میکنند، این بدان معنی است که فرصت های بیشتری برای سوء استفاده از افراد خردسال وجود دارد.

دوم، بزرگسالان بیشتری در خانه و در فضای مجازی وجود دارند که می توانند مطالب مربوط به کودک آزاری را گزارش دهند که غالبا این کار با انتشار همان محتوا همراه است. شهان هشدار می دهد که برخی از افراد با ابراز شوک و وحشت خود نسبت به محتوای غیرقانونی که در وب می یابند آنها را مجددا منتشر می‌کنند، که این کار نه تنها غیرقانونی است، بلکه قربانی های بیشتری هم می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

چنین تصاویر و فیلم هایی در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ظاهر می شود، و برخی افراد در حالی که از این اعمال شاکی هستند اما باعث انتشار بیشتر این مطالب غیرقانونی شده اند. وی افزود، توصیه می کنم افراد به جای به اشتراک گذاری مجدد مطالب، با ارائه دهنده سرویس برنامه یا سایتی که در آن هستند در مورد محتوای سوءاستفاده گر آن پلتفرم تماس بگیرند.

شهان در ادامه گفت که افراد متجاوز و کسانی که با سوءاستفاده از کودکان پولی به جیب میزنند، روش های خود را تغییر داده تا مطابق نظم جدید جهانی تحت فشارهای ویروس کرونا باشند. شهان افزود: ما قاچاقچیان کودک را دیده ایم که شروع به تکامل مدل تجاری خود کرده اند. شیوه آنها به طور معمول رو در رو بوده است اما با وجود کرونا، لزوماً سعی ندارند تا این تعامل رو در رو صورت گیرد و از طریق فضای مجازی به اعمال ناشایست خود دست میزنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز