سود 5 تا 600 میلیونی از پس انداز کردن حقوق یک ماه پایه وزارت کار !

تصور کنید با پس انداز کردن حقوق پایه یک ماه وزارت کار شما را صاحب یک سود کلان کند. شاید این تصور را خیالی محال بدانید اما این تصور غیرواقعی نیست و کاملا امکان پذیر است.

به گزارش کاماپرس، حقوق پایه ماهانه وزارت کار یا همان حداقل دستمزد ماهانه کارگران امسال با تمام مزایای جانبی مثل حق مسکن و حق اولاد و … حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان است. به نظر شما پس انداز کردن چنین مبلغی می تواند 5 سال دیگر تحولی شگرف در زندگی یک نفر ایجاد کند. روزنامه هفت صبح در گزارشی نشان داده کسانی که 5 سال پیش حقوق یک ماه را پس انداز کرده باشند به شرط سرمایه گذاری حساب شده اکنون صاحب سود و سرمایه قابل توجهی هستند.

روزنامه هفت صبح در گزارش خود نوشته است؛ پس انداز کردن حتی به اندازه حقوق یک ماه می تواند شما را در آینده صاحب ثروت بزرگی کند.  بررسی‌ها نشان می‌دهد چیزهایی که می شد پنج سال پیش با حقوق یک ماه کارگری خرید الان بین ۵ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارزش دارند.  پس انداز طولانی تر می تواند پاداش بزرگتری داشته باشد طوری که اگر ۱۰ سال پیش با حقوق یک ماه کارگری سرمایه گذاری را شروع کرده بودید ممکن بود الان صاحب سرمایه ۲۶ میلیارد تومانی هم باشید. البته در عمل این مورد چندان امکان‌پذیر نیست چرا که در آن زمان کسی ارز دیجیتال را نمی‌شناخت.

در این گزارش بررسی کردیم که در 5 سال و 10 سال گذشته با پایه حقوق یک ماه چه میزان دلار سکه طلا و ارز دیجیتال می‌شد خرید و چقدر می توانستیم در بورس سرمایه گذاری کنیم و حالا این پس انداز کوچک چقدر سود ایجاد کرده و به چه سرمایه ای تبدیل شده است.

از 5 سال پیش تا کنون در بازار دلار و سکه و طلا و بیت کوین چه گذشت؟

آریاک سفر

5 سال پیش پایه حقوق بر اساس قانون کار ۸۱۲ هزار تومان بود. در آن سال مجموع دریافتی در کنار بن خرید و حق مسکن و غیره نهایتاً به یک میلیون تومان می‌رسید. آن زمان اگر او یک ماه و پس انداز می کردید ممکن بود الان بین ۵ تا ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید. طوری که اگر با حقوق یک ماه دلار می‌خریم الان ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پول داشتیم. سرمایه گذاری درسکه می توانست پس‌اندازمان را به ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در طلا به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برساند. اگر با حقوق یک ماه به بورس می‌رفتیم احتمالاً الان همان حقوق یک ماه ۱۳ میلیون تومان پول تبدیل شده بود و اگر به طور خاص سهام فملی(شرکت ملی مس) را می‌خریدیم الان صاحب سرمایه ۳۲ میلیون تومانی بودیم.

از همه عجیب تر کسانی که ۵ سال پیش با یک ماه پایه حقوق بیت کوین خریده بودند الان سود بسیار زیادی برده و سرمایه ۶۰۰ میلیون تومانی داشتند. اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ دلار حدود ۳۷۵۰ تومان بود و با حقوق یک ماه یعنی ۸۱۲ هزار تومان میشد ۲۱۶ دلار از بازار آزاد خرید. ۲۱۶ دلار در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می ارزد، یعنی به اندازه حقوق سه ماه الان. اگر در سال ۹۵ با یک ماه حقوق به خرید طلای آب شده رفته بودیم احتمالا می توانستیم ۷ یا ۸ گرم طلای ۱۸ عیار بخریم چرا که آن زمان حقوق پایه ۸۱۲ هزار تومان بود و طلا گرمی ۱۰۴ هزار تومان قیمت داشت. در حال حاضر ارزش مقدار طلایی که می شد در سال ۹۵ با حقوق یک ماه خرید معادل ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

پنج سال پیش پس انداز یک ماه حقوق کفاف خرید یک سکه تمام بهار را نمی‌داد. قیمت سکه تمام بهار آزادی آن زمان حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان بود و حقوق پایه 8۱۲ هزار تومان به اندازه ۷۰ درصد یک سکه تمام ارزش داشت. این یعنی با حقوق ۳ماه می شد۲ سکه تمام بهار آزادی خرید که الان ارزش آن حدود ۲۴ میلیون تومان است. اگر پنج سال پیش حقوق یک ماه را در بازار سکه سرمایه گذاری کرده بودیم الان صاحب سرمایه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی بودیم که به اندازه چهار پنج ماه حقوق پایه فعلی ارزش دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز