سود 20 درصدی خودرو از سود سکه جلو زد

بررسی روند بازدهی بازارها در مهرماه نشان می دهد بازار خودرو با سود 20 درصدی بهترین بازدهی را داشته و سود این بازار از بازارهای رقیب همچون سکه و ارز به مراتب بیشتر بوده است.

به گزارش کاماپرس، مهرماه اگرچه برای برخی سرمایه گذاران همچون سهامداران بورس خوش یمن نبود و آنها را با بازدهی منفی مواجه کرد اما بخش دیگری از سرمایه گذاران در این ماه با سود قابل توجهی مواجه شدند.

بررسی مسیر رشد بازدهی بازار خودرو در مهرماه حکایت از آن دارد که این بازار از ابتدای اولین ماه پاییز با روندی ثابت و پرشتاب افزایش سود خود را ادامه داده و گرچه در مقطع کوتاهی در ابتدای پائیز اندکی از سکه عقب افتاده اما نهایتا بازار سکه را به راحتی جا گذاشته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

سودآوری بالای بازار خودرو با وجود شوک کاهش قیمت ارز

آریاک سفر

سود بازار سکه در مهرماه با کاهش قیمت هایی که در اواخر این ماه اتفاق افتاد به حدود 7 درصد رسیده است اما سود بازار خودرو با وجود شوک کاهش قیمت دلار در محدوده بالای 20 درصد به کار خود در مهرماه پایان داده است.

نکته قابل توجه دیگر این که سود خودرو در مهرماه از تورم این ماه نیز پیشی گرفته است. بر اساس داده های بانک مرکزی تورم ماهانه مهر ماه حدود 7 درصد بوده که سود خودرو به 3 برابر تورم این ماه رسیده است.

همچنین نمودار تنظیم شده توسط اکو ایران نشان می دهد بازار پرهیاهوی دلار بازدهی بسیار کمتری از بازار خودرو و بازار سکه داشته است به نحوی که سرمایه گذاران در اسکناس دلار در مهرماه حدود 4 درصد سود برده اند.

ضعیف ترین بازار نیز در این ماه ، بورس بوده که با تداوم ریزش های متوالی، سرمایه گذاران و سهامداران را با زیان 11/5 درصدی مواجه کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز