سود وام مسکن و هزینه خرید اوراق مسکن افزایش یافت

هزینه وام مسکن و خرید اوراق مسکن (اوراق تسه) مربوط به آن در پایان مهرماه برای مجردها و متاهل‌ها افزایشی شد و نرخ سود موثر این نوع وام هم به 21.5 درصد رسید.

به گزارش کاماپرس، افراد برای دریافت وام مسکن باید اوراق مسکن خریداری کنند. طبق قوانین بانکی موجود برای دریافت این نوع وام مجردها نیازمند 280 ورق بوده و متاهلین به 480 ورق احتیاج دارند. اما هزینه خرید این اوراق از ابتدای هفته جاری تا دیروز افزایش داشت. هزینه کل خرید اوراق تسه برای مجردها در بیست و چهارم مهرماه، 19 میلیون و 500 هزار تومان بود. ولی این مبلغ در بیست و هشتم مهرماه به 19 میلیون و 525 هزار تومان رسید و نسبت به نخستین روز هفته نزدیک 3.9 درصد افزایش داشت.

این رقم در ابتدای هفته برای متاهلین 33 میلیون و 420 هزار تومان ثبت شده بود که در انتهای هفته، با نزدیک به یک میلیون و 270 هزار تومان صعود نسبت به چهارشنبه هفته قبل به 33 میلیون و 470 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

اخبار پربازدید را در همین زمینه بخوانید:

آریاک سفر

کاهش مقطعی هزینه اوراق تسه در هفته جاری

داده‌های بازار مسکن بیانگر این است که هزینه‌های لازم برای دریافت وام مورد نظر طی 10 روز اخیر در دو مقطع زمانی کاهش داشته و سپس دوباره صعود پیدا کرده است. نخستین کاهش مربوط به 21 مهرماه است که قیمت وام مسکن 3.6 درصد کم شد. دومین افت هم مربوط به بیست و هفتم مهرماه بود که میزان آن 1.9 درصد افت پیدا کرد. بدون در نظر گرفتن این سکته‌های قیمتی در دو تاریخ ذکر شده، به طور کلی قیمت اوراق تسه در این هشت روز صعودی بوده و در نتیجه هزینه دریافت وام مسکن افزایش پیدا کرده است.

در همین راستا نرخ سود موثر در پایان هفته سوم مهرماه برای متقاضیان وام 21.31 درصد بوده که این مقدار 3.8 درصد از میزان اسمی آن بیشتر شده است. اما این رقم در روز گذشته نسبت به چهارشنبه قبل 0.2 درصد بالا رفته و به 21.5 درصد رسید. این مبلغ بیشترین میزان هشت روز گذشته است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز