سود 1/3 میلیارد دلاری مایکل جردن از برند نایک

نایک همیشه بزرگترین پشتیبان مایکل جردن هم از نظر مالی و هم از نظر بازاریابی بوده و سود وی از همکاری با نایک بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از فوربس این غول تولیدکننده پوشاک و کفش ورزشی از زمانی که اولین قرارداد خود را با مایکل جردن در سال 1984 امضا کرد تا کنون، مبلغ 1.3 میلیارد دلار به حساب او پرداخت کرده و وی را به یک نماد فرهنگی تبدیل کرده است. تاکنون این گران‌ترین معامله برای یک ورزشکار بوده است، اما همچنین در مقابل جردن کمک کرده تا نایک به یکی از بزرگترین و با ارزش ترین مارک های پوشاک جهان تبدیل شود.

لوگوی نایک را امروزه همه میشناسند، اما در اواسط دهه 1980 کمتر کسی آن را میشناخت. آدیداس 50 درصد درآمد بیشتری داشت. ریباک به تازگی وارد صحنه شده بود و تا سال 1987 از نایک پیشی می گرفت.

مایکل جردن کفش کانورس را در دانشگاه کارولینای شمالی پوشید و اما پس از پیوستن به تیم بول، اولین انتخاب وی آدیداس بود. دیوید فالک، مدیر برنامه های جردن، که اصطلاح “ایر جردن” را ابداع کرد، ایده های دیگری داشت. او رابطه نزدیکی با نایک داشت و جردن را به سمت این شرکت سوق داد. نایک سرانجام قراردادی 5 ساله و پرداخت مبلغ 500000 دلار در هر سال با جردن بست که سه برابر هر معامله ورزشی در NBA بود.

برند جردن 10 میلیارد دلار می ارزد

آریاک سفر

ارزش خالص فعلی دارایی مایکل جردن 2.1 میلیارد دلار است. او راهی را برای نایک فراهم کرد تا از آدیداس و سایر رقبا پیشی بگیرد؛ 40 میلیارد دلار درآمد نایک در 12 ماه گذشته بوده است که 60درصد بیشتر از آدیداس و 43 برابر بیشتر از درآمد قبلی این شرکت قبل از آمدن جردن بود. بازار کلاه نایک 136 میلیون دلار ارزش دارد که سه برابر کلاه آدیداس است.

برند جردن در سال مالی منتهی به ماه مه در سال 2019 درآمدی 3.1 میلیارد دلاری داشته که تنها 8 درصد از درآمد کل شرکت است. این برند علاوه بر میلیاردها دلار سود برای این شرکت و تأثیر آن در فروش سایر محصولات مارک نایک به راحتی  بیش از10 میلیارد دلار ارزش دارد.

در برند جردن هیچ نشانه ای از کمرنگ شدن محبوبیتش وجود ندارد. مارک پارکر، مدیر ارشد اجرایی سابق شرکت، در هنگام اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم مالی نایک در ماه دسامبر، که در واقع اولین سه ماهه یک میلیارد دلاری برای برند جردن بود، گفت: ” جالب این است که ما هنوز در مراحل اولیه تنوع بخشیدن به برند جردن هستیم.

انتهای پیام

مرتبط با : نایک
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز