سود مجاز بازار خودرو مصوب شد: فقط 10 درصد !

بر اساس جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، قیمت خودرو  در بازار آزاد فقط می‌تواند ۱۰درصد بالاتر از قیمت کارخانه باشد و با فروشندگان با قیمت بالاتر برخورد خواهد شد.

به گزارش کاماپرس؛ یک هفته بعد از ورود وزارت صمت به موضوع افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، صبح امروز دوشنبه ستاد تنظیم بازار، شیوه قیمت‌گذاری خودرو را در کارخانه‌ها و بازار مشخص کرد. در این جلسه مقرر شد تا خودروهای معوق با قیمت از پیش تعیین شده عرضه شوند و نحوه فروش و شرایط ثبت نام خودروسازها به طور مداوم نظارت شود.

به گفته عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تمام خودروها باید با درج قیمت به فروش برسد. قیمت خودروها در بازار آزاد می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از کارخانه باشد و با فروشندگان با قیمت بالا برخورد خواهد شد. ضمنا در پیش فروش ها نیز صحت سنجی شخص، خودرو عرضه شده ، احتکار و اختفا با جدیت بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روش های سه گانه برای کنترل قیمت خودرو

آریاک سفر

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت هم در این جلسه گفته است: 3روش فروش، شامل فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید درنظر گرفته شده است. بر این اساس روند ثبت نام متقاضیان به شکل زیر خواهد بود؛

  • مردم یک هفته وقت دارند تا وارد سایت شوند و مراحل را طی کنند
  • این فرآیند به کسانی اختصاص دارد که طی ۳ سال گذشته از این خدمات استفاده نکرده‌اند
  • اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان کافی باشد، بدون سود مشارکت و ۳ ماهه خودرو تحویل داده خواهد شد
  • در صورت بالا رفتن تعداد، طی قرعه‌کشی افراد مشخص می‌شوند(روش فوق العاده)
  • بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، سیستم ثبت‌نام و فروش به این شکل است که هر کدملی با الزام گواهینامه و سن بالای ۱۸ سال می‌تواند تنها یک خودرو ثبت نام کند.

شایان ذکر است دولت طی روزهای اخیر اقدامات گسترده ای برای ساماندهی بازارخودرو در دستور کار قرار داده و روند صعودی قیمت خودرو نیز تاحدودی کنترل شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود مجاز بازار خودرو مصوب شد: فقط 10 درصد !

  1. ابوالفضل گفته:

    سلام شما که میگید ده درصد بالاتر میشه یه جا معرفی کنید ما بریم بخریم
    ههههه
    واقعا که متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز