سود «فخاس» مهر ماه پرداخت می‌شود

برنامه پیشنهادی زمان بندی پرداخت سود سهام عملکرد سال 1399 نماد «فخاس» از سوی مدیر عامل فولاد خراسان اعلام شد. بر اساس برنامه مذکور پرداخت سود سهامداران حقیقی از اول مهر ماه سال جاری با استفاده از سیستم فراگیر بانک تجارت و پرداخت سود سهامداران حقوقی از ابتدای دی ماه 1400 از طریق حساب بانکی سهامدار پیشنهاد شده است.

به گزارش کاماپرس، کسری غفوری، مدیر عامل شرکت مجتمع فولاد خراسان، طی نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی، برنامه پیشنهادی برای پرداخت سود عملکرد 1399 این شرکت را بیان کرد. طی این نامه اعلام شده پرداخت سود به سهامداران حقیقی از طریق همه شعبه‌های بانک تجارت در سراسر ایران و فقط با ارائه شناسنامه یا کارت ملی انجام خواهد شد.

مجتمع فولاد خراسان با شکستن رکورد سود سهام خود در 9 ماهه سال گذشته موفق به ارتقا سود هر سهم به 221 درصد نسبت به سال مالی 1398 شد. فخاس در ۹ ماه اول سال 1399 با گزارش مبلغ هزار و 994 ریال سود برای هر سهم خود، بالاترین سود هر سهم را نسبت به سال‌های گذشته محقق کرد. این مجموعه با ثبت مبلغی بالغ بر 49 میلیارد ریال فروش و شناسایی 17 هزار و 940 میلیارد ریال سود خالص، همچنین بالاترین میزان فروش و سود خالص را از زمان تاسیس به ثبت رساند.

رشد قابل توجه درآمد و سود فولاد خراسان در 9 ماهه ابتدایی سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، به دلیل مدیریت بازاریابی و فروش محصولات از یک سو و مدیریت بهای تمام شده محصولات تولیدی از سوی دیگر بوده که منجر به افزایش حاشیه سود خالص و ناخالص شد و سودآوری و بازدهی سرمایه این مجموعه را به همراه داشت.

آشنایی بیشتر با مجتمع فولاد خراسان

آریاک سفر

یکی از اهداف اصلی فولاد خراسان، کسب بیشترین درآمد برای سهامداران است. طبق گفته زاهدی در این خصوص، عملکرد یک بنگاه باید به گونه‌ای باشد که بازده سرمایه سهامداران را افزایش دهد و موجب کسب بازدهی مناسب برای آن‌ها شود. علت رشد سود هر سهم این مجتمع، تصمیم گیری‌های مدیریتی در شاخص‌های ریسک، جریان‌های نقدینگی و مواردی از این قبیل است.

مجتمع فولاد خراسان، سهامی عام، از تولید کننده‌های بزرگ فولاد در خط مقدم جبهه صنعتی شرق کشور بوده که از سال 1380 به بهره برداری رسید. ظرفیت کنونی فولاد خام این مجموعه، 1/4 میلیون تن بوده و به صورت مستقیم برای 5 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. میلگرد ساده و آجدار، شمش، اسفنجی، بریکت و گندله از محصولات تولیدی این مجموعه هستند.

سهام این شرکت با نماد «فخوز» در بازار اول بورس عرضه می‌شود. موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از سهامداران عمده فولاد خراسان هستند.

مرتبط با : فولاد خراسان
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز