سود سهام عدالت غیر مستقیم را چگونه دریافت کنیم؟

به گفته مشاور اجرایی سهام عدالت، سود سهامداران غیر مستقیم در صورت ثبت نام در سجام از طریق این سامانه به حساب سهامداران واریز می شود.

به گزارش کاماپرس، با اینکه زمان واریز سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست ، اما در حال حاضر دو راه برای پرداخت آن معرفی شده است. طبق گفته محمد رضا پور رضایی مشاور اجرایی سهام عدالت، سهام ۳۰ میلیون سهامدار که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها مدیریت می شود.

قرار است بعد از برگزاری انتخابات و طی مراحل قانونی اگر سهامداران در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند ، سود سهام آنها به طور مستقیم به حساب معرفی شده واریز شود و اگر در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، سود سهام عدالت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری واریز می‌شود.

ثبت نام در سجام زمان مشخصی ندارد

محمدرضا پوررضایی درباره ثبت نام در سامانه سجام توضیح می دهد:« سامانه سجام در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار گرفته تا خدمات مورد نیاز آنها را به شکل مستمر ارایه کند و محدودیت زمانی در مورد آن صحت ندارد. بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور پیش رو است که در بیشتر استان‌ها انتخابات مجامع عمومی برگزار شده و نوبت دوم آن نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

آریاک سفر

کسانی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که در سجام ثبت نام کرده باشند. در بیشتر استان‌ها زمانی که تعیین شده به این علت است که افراد بتوانند در این انتخابات شرکت کنند. اما اینکه کسی در زمان مشخصی ثبت نام کرد از مزایای سامانه بهره مند شود و دیگری بهره مند نشود صحت ندارد. »

به گفته مشاور اجرایی سهام عدالت برای اینکه شرکت‌های استانی شکل بگیرند پنج گام باید برداشته شود. شرکت ثبت شود، در بورس پذیرفته، نماد آن در تابلوی بورس بازگشایی شود، انتخاب هیئت مدیره و اصلاح اساسنامه مراحلی هستند که باید طی شوند.

پور رضایی در ادامه به ایلنا می گوید:« بعد از طی این مراحل شرکت های سرمایه گذاری در استان‌ها عملاً به عنوان متولی سهام عدالت سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند عمل می کنند. به همین دلیل از سهامداران خواهش می‌کنیم که در انتخابات نوبت دوم شرکت کنند.»

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود سهام عدالت غیر مستقیم را چگونه دریافت کنیم؟

  1. هاجر گفته:

    سلام سوالم درابطه کارهای سحام وهرازهویت کردم کارگزار اردیبهشت ایرانیان است تا اینکه پرس جو کردم کارگزار در اصفهان است و بنده در استان دیگر تکلیف من چه میشه هیچ مبلغی برام واریز نشده تا به امروز که چند ماه میگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز