سود بورس پول خرید یک متر آپارتمان نمی شود!

یک مقام مسئول با اشاره به سرازیر شدن نقدینگی به بازار سرمایه و خطر عدم جذب این سرمایه ها در بازارهای دیگر همچون مسکن، در مورد احتمال جهش قیمت مسکن تا پایان سال هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، وقتی یک کارشناس خارج از بدنه دولت درباره پیامدهای هجوم نقدینگی به بازار بورس و محروم ماندن بخش های دیگر مثل صنعت و ساختمان از سرمایه گذاری هشدار می دهند سخنان آنها را می تواند از سوی دولت نادیده گرفته شود اما اکنون یک مقام مسئول دولتی در این باره هشدار داده است. فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری در نشست خبری اخیر خود خطر وارد شدن شوک قیمتی به بازار مسکن تا پایان سال را گوشزد کرده و افزوده است: جذب سرمایه‌های خرد در بازار سرمایه به‌عنوان رقیب بازار مسکن، خطر بزرگی برای اقتصاد کشور است، زیرا هر لحظه ممکن است بازار سرمایه به مشکل خورده و سرمایه خرد مردم از بین برود و بازار مسکن هم به مشکل بخورد. در این صورت نرخ مسکن به قدری رشد می‌کند که کل سود بازار سرمایه پاسخ‌گوی خریدن یک متر آپارتمان نخواهد بود.

به طور عجیبی ساختمان را فراموش کرده ایم!

اگرچه دولت دارایی‌های خود را در بورس عرضه می‌کند اما من به‌عنوان یک مدیر دولتی می‌گویم به قیمت ازدست‌دادن بازار مسکن و صنعت ساختمان که پیشران اقتصاد است، نباید تا این حد به بورس توجه شود. به‌طور عجیبی ساختمان را فراموش کرده‌ایم، درحالی‌که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

اعلام نرخ بهره روی بی فایده است

آریاک سفر

این مقام مسئول درباره وضعیت بهره وری در کشور نیز گفت: ما نمی‌دانیم چرا بهره‌ور نیستیم. باید علت را پیدا کنیم. دستگاه‌های ما فرق مشکل و مسئله را نمی‌دانند؛ من روز گذشته این موضوع را برای نمایندگان دستگاه‌های اجرائی کشور توضیح دادم. ما فقط مشکل را می‌گوییم اما راه درست و مسئله را نمی‌دانیم، مصداق این موضوع همان پیش‌بینی استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرائی در شش ماه است! اعلام نرخ بهره‌وری هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد. باید بدانیم چرا به این نقطه رسیده‌ایم و چگونه باید از این وضعیت خارج شویم.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز