سود بورس به لنگر سقوط بازار ‌بورس تبدیل می شود؟

لست سکند

سهامداران حقیقی که از اسفندماه 98 تاکنون در بازار بورس حضور فعال داشته و سود بورس مطلوبی عاید آنها شده طی روزهای اخیر شروع به فروش سهام برای حفظ سود خود کرده اند و به نظر می رسد یکی از علل اصلی سقوط بازار در این روزها باشند.

به گزارش کاماپرس، در مورد قرمزپوش بودن متوالی بازار بورس در روزهای اخیر تحلیلی های گوناگونی ارائه می شود و یکی از این تحلیل ها این است که سرمایه گذاران و سهامداران حقیقی در این چند روز اقدام به فروش گسترده سهام خود کرده اند.

در مورد علل خروج این دسته از سهامداران از بورس نیز گفته می شود یکی از مهم ترین عوامل، تلقی آنها از آینده نه چندان روشن پیش روی بازار سرمایه است. این ارزیابی موجب می شود این افراد که سود بورس مناسبی در ماه های اخیر برده اند برای از دست نرفتن این سود اقدام به فروش سهام خود کنند و به این ترتیب تلاش آنها برای حفظ سود بورس کسب شده، به لنگر سقوط بازار تبدیل می شود.

خروج 853 میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی از بورس در یک روز

این تحلیلی است که متکی به مستندات معاملات چند روز اخیر است به نحوی که در روز گذشته – شنبه 25 مرداد ماه 1399 – در روزی که بازار یکی از شدیدترین افت های خود را با بیش از 70 هزار واحد تجربه کرد، حجم فروش سهام توسط حقیقی ها بسیار سنگین بود.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما حجم خروج پول سهامداران حقیقی فقط در روز گذشته حدود ۸۵۳ میلیارد تومان بوده است. این گزارش می افزاید در این روز حقوقی‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از حقیقی‌ها اقدام به خرید سهم کردند تا سهم خود را در حمایت از بازار ایفا کنند اما اگر روند نزولی ادامه یابد به نظر نمی رسد توان حقوقی ها برای جلب اطمینان سهامداران حقیقی و حفظ سرمایه آنها در بازار کافی باشد.

شایان ذکر است در بازار دیروز نماد‌های فارس، فملی، فولاد، شپنا و شتران بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند و به نظر می رسد حجم خروج پول سهامداران حقیقی از نمادها نیز قابل توجه بوده است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز