سود بورس زیر زبان روستائیان هم مزه کرد!

در حال حاضر سود بورس در کام اقشار مختلفی شیرین شد و در کارگزاری ها می‌توان کسانی را دید که قبلاً ساخت و ساز می‌کرده الان کل سرمایه‌اش را وارد بورس کرده یا شخصی که مسافر کشی می‌کرده و یا در روستا کشاورزی و دامداری می کند و حالا وارد بورس هم شده است.

به گزارش کاماپرس؛ رونق بازار سرمایه و شیرین شدن سود بورس در ماههای اخیر با مشارکت گسترده تازه‌واردها به بازار سرمایه رقم خورد. چه موافق بورس بازی باشیم و چه مخالف آن، اتفاقی که در چند ماهه اخیر با آزادسازی سهام عدالت و واگذاری سهام شرکتهای دولتی افتاد توانست گروهی از مردم را که هرگز با بورس نسبتی نداشتند را، وارد این حوزه کند. به نوشته روزنامه ایران؛ «آمارها نشان می‌دهد در دو ماه گذشته روند ورود سهامداران تازه وارد به بورس به یکباره تا ۲.۵ برابر افزایش یافته است و این بار نه تنها در تهران و کلانشهرها بلکه مردم شهرهای کوچک و حتی روستاییان نیز پایشان به کارگزاری‌های بورس باز شده است.»

این روزنامه در گزارش میدانی به سراغ فعالان بازار بورس و کارگزاری‌ها در شهرهایی چون مشهد و کرمانشاه رفته و به نقل قول روایتهای آنها از روزهای شلوغ بورس پرداخته است.

تازه‌واردهای بورسی!

آریاک سفر

«احسان کرمی»کارشناس بازار سرمایه در یکی از کارگزاری‌های بلوار وکیل آباد شهر مشهد به «ایران »می‌گوید: در حال حاضر در کارگزاری می‌توان کسی را دید که قبلاً ساخت و ساز می‌کرده الان کل سرمایه‌اش را وارد بورس کرده، شخصی که مسافرکشی می‌کرده ماشین اش را فروخته و در بورس خرید و فروش می‌کند و ما مشتری داریم که از طرقبه می‌آید و با فروختن 50 گوسفندش در حال حاضر برایش سبد گردانی می‌کنیم.
به گفته او، «سرمایه‌گذاران پیشتر با سرمایه خرد وارد بازار می‌شدند ولی الان با رسیدن به سود 300 درصد درچهار ماه اسفند تا خرداد می‌رود زندگی اش را می‌فروشد و وارد بورس می‌کند.»

«حبیب» نیز یکی از کسانی است که چندین ماه است هرروز سری به کارگزاری می‌زند تا اوضاع و احوال را بسنجد و سهامی بخرد و بفروشد.
او می‌گوید: من قبلاً در یک شرکت خصوصی کار می‌کردم با آمدن کرونا بیکار شده‌ام از اسفند با فروش ماشین و طلاهای همسرم دل به دریا زدم و پولم را وارد بورس کردم اوایل خیلی دلهره داشتم که مبادا این سرمایه را از دست بدهم ولی با مشورت و تجربه‌ای که به‌دست آورده‌ام خدا را شکر پولم بیش از 2 برابر شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز