سود بورس در خردادماه چقدر بوده است؟

بررسی بازدهی بازار سرمایه در 22 روز طی شده از خردادماه نشان می دهد طی 11 روز کاری در این ماه، سود بورس به 9/16 درصد رسیده است.

به گزارش کاماپرس، بورس تهران در 3 ماهه ابتدایی سال روند درخشانی داشته و رکوردهای تاریخی فراوانی از خود بجا گذاشته به طوری که ارزش این بازار در حال حاضر از بسیاری از بورس های منطقه بیشتر است.

سرمایه گذاران در بورس اگر روزهای ابتدایی سال جاری هم وارد این بازار شده باشند سود بورس برای آنها دلچسب است چرا که در فروردین ماه بازدهی بازار سرمایه بیش از 34 درصد و در اردیبهشت ماه سود بورس بیش از 43 درصد بوده است. خردادماه هنوز به انتها نرسیده و روزها منفی در خردادماه پرتعدادتر از دو ماه دیگر سال بوده با این حال بازدهی بورس در خردادماه هم تا اینجای کار قابل توجه است.

در گزارش امروز روزنامه ایران آمارهای جالب دیگری نیز از وضعیت بورس منتشر شده که می تواند برای سرمایه گذاران این بازار جذاب باشد.

ارزش بورس تهران به 250 میلیارد دلار رسید

آریاک سفر

بر اساس این گزارش ارزش بازار بورس تهران به تنهایی در روز گذشته به بیش از 250 میلیارد دلار رسید. روز گذشته ارزش ریالی بازار بورس به بیش از 4322 هزار میلیارد تومان رسید که با محاسبه نرخ روز دلار (17 هزار و 256 تومان) به‌رقم تاریخی 250 میلیارد دلار می‌رسد که تاکنون در بورس تهران تجربه نشده است، رقمی که از بسیاری از بورس‌های منطقه بالاتر است.

بیشتر بخوانید:

در آخرین روزکاری سال گذشته ارزش روز بازار بورس تهران 1873 هزار میلیارد تومان بود که با محاسبه نرخ دلار روز (14 هزار و 903 تومان) ارزش دلاری آن به بیش از 125 میلیارد دلار می‌رسد. در واقع در این مدت ارزش دلاری بورس 125 میلیارد دلار افزایش یافته است.

سود 34 درصدی در فروردین ماه برای سهامداران

درنخستین ماه سال‌جاری که بورس تهران 17 روز کاری داشت، شاخص کل بورس با رشد 177 هزار و 136 واحدی همراه شده است. بدین ترتیب بازدهی این بازار در این 17 روز به 34.5 درصد می‌رسد. درحالی که در این ماه ارزش معاملات در مقایسه با اسفندماه 98، معادل 6 درصد افزایش یافت حجم سهام معامله شده 4 درصد کاهش یافت. درعین حال دفعات معاملات بازار سهام 10 درصد در مقایسه با اسفندماه 98 افزایش یافت.

 اردیبهشت ماه شیرین بورس بازان با سود 43 درصدی

در دومین ماه سال‌جاری بازدهی بورس تهران به 43 درصد رسید. در 23 روز کاری این ماه شاخص کل با رسیدن به کانال 986 هزار واحد، 296 هزار و 723 واحد رشد کرد. در این ماه، ارزش کل معاملات اوراق بهادار نسبت به فروردین، 145 درصد افزایش یافته است.

17 درصد بازدهی بورس در 11 روز کاری خردادماه 99

تا روز گذشته روزهای کاری خرداد ماه به 11 روز می‌رسد که در این روزها شاخص کل 166 هزار و 918 واحد رشد کرده و بازدهی 16.9 درصدی برای سهامداران به همراه داشته است.

سود روزانه بورس در دو ماه ابتدای سال : 2.44 درصد

بررسی ماه‌های ابتدایی سال یعنی فروردین، اردیبهشت و 11 روز کاری خرداد ماه نشان می‌دهد که در مجموع بازدهی بورس تهران در این مدت 124.9 درصد بوده است. در این 51 روز کاری شاخص کل بورس 640 هزار و 777 واحد رشد کرده است. براین اساس به‌طور متوسط در هر روز بازدهی بورس تهران به 2.44 درصد می‌رسد که ناشی از رشد میانگین روزانه 12 هزار و 564 واحدی آن است.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود بورس در خردادماه چقدر بوده است؟

  1. خر گفته:

    روحانی 50میلیون نفرراسرکارگذاشته ازجمله خود من که پول یارانه این ماه را دادم به کافینت وپست بانک وسیم کارتی که رایگان بود که الان 30تومان شده برای بورس اجباری ،آخه من بی پول فقیرزباله گردچرا باید مثل یک الاغ فرض شوم وبا نشان دادن کاسه خالی جو دلخوش بشم حتی اگر آن 30درصد سهام داده شود بایدمنتظر1000درصدتورم آن هم باشم.دیروزتوی صف پست بانک همه فحش می دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز