سود بازار مسکن در یکسال اخیر چقدر بوده است؟

لست سکند

بررسی آمارهای بانک مرکزی – استخراج شده از داده های خام سامانه املاک و مستغلات – نشان دهنده افزایش بیش از 30 درصدی قیمت مسکن در یکساله اردیبهشت 1398 تا اردیبهشت 1399 است و در واقع سود بازار مسکن در این بازه زمانی بیشتر از 30 درصد بوده است.

به گزارش کاماپرس، در مورد سود بازار مسکن طی یکسال گذشته تحلیل ها و نقطه نظرات متفاوتی مطرح شده است و برخی فعالان اقتصادی و کارشناسان سود این بازار را از سود بورس و سود بازارهای سکه و خودرو کمتر دانسته اند.
البته سرمایه گذاری در بازار مسکن طرفداران پر و پا قرصی هم دارد که معتقدند با سود بورس که در میان بازارهای یکسال گذشته درخشان ترین بازدهی را داشته نمی توان حتی چند متر خانه خرید!

بیشتر بخوانید:

آنچه مسلم است این که در کشور ما به دلیل شرایط خاص اقتصادی، تحرک بازارهای مختلف و موازی با یکدیگر مرتبط است و برای مثال در صورت افزایش قیمت ها در بازار ارز باید در انتظار تعدیل قیمت ها متناسب با این افزایش، در بازار بورس و مسکن هم باشیم.

سود بازار مسکن در یک سال اخیر ؛ حدود 31 درصد 

راز آسمان پایتخت

بررسی داده های به دست آمده از آمار معاملات مسکن می تواند وضعیت سودآوری این بازار را طی یکسال اخیر – از ابتدای اردیبهشت 98 تا پایان اردیبهشت 99 – تا حدودی روشن کند.
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران به طور متوسط ۱۶۹ میلیون و 700 هزار ریال – نزدیک به 17 میلیون تومان – بوده است. در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده معادل ۳۳۹.۰ میلیون ریال – 33 میلیون و 900 هزار تومان – بوده و در منطقه یک شهرداری تهران بوده است. کمترین قیمت یک متر مربع مسکونی نیز با ۷۸.۵ میلیون ریال- 7 میلیون و 850 هزار تومان – به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. این ارقام رشد قیمت به ترتیب ۳۰.۳ و ۳۲.۸ درصدی را در این دو منطقه نسبت به اردیبهشت 98 نشان می‌دهد.
بر این اساس می توان نتیجه گرفت سود بازار مسکن در این بازه زمانی حدود 31 درصد بوده است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سود بازار مسکن در یکسال اخیر چقدر بوده است؟

  1. فرهاد گفته:

    اگر همین که میفرمایین سود مسکن یکساله چقدر میشود این دیدگاه را داشته باشیم که برای سود وارد مسکن بشویم دیگر فاتحه مملکت خوانده میشود مسکن بایستی کالای مصرفی باشد نه سرمایه ایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز