سود بازار سهام از تمامی بازارها بیشتر خواهد شد

لست سکند

شاخص کل بازار سهام امروز با کاهش 3 هزار و 780 واحدی، در محدوده یک میلیون و 537 هزار و 271 واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم وزن به صعود خود ادامه داد و به 467 هزار و 16 واحد رسید. امروز سهامداران شرکت‌های فرآوری زغال سنگ پرورده طبس، صنایع فولاد آلیاژی یزد و بیمه کوثر بیشترین رشد را داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشد شاخص کل بورس در یک ماهه گذشته، بار دیگر صاحبان سرمایه‌ را به امید کسب حداکثر سود، به این بازار کشانده است. به گفته محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس، در اولین گردهمایی میز صنعت شرکت‌های سبدگردان، سوددهی بازار سهام در بلندمدت از بازدهی بانک‌ها و تورم بیشتر خواهد بود. دهنوی معتقد است مردم باید اصول اولیه ریسک را رعایت کنند و افرادی که آشنایی کافی با بازار سرمایه ندارند، به طور غیرمستقیم وارد بورس شوند. در واقع سرمایه گذاران این بازار باید با دیدگاه بلندمدت در آن حضور پیدا کنند.

راز آسمان پایتخت

حقیقی‌ها همچنان پیشتاز بازار بورس هستند

امروز در همین بازار 2 هزار و 670 میلیارد ریال پول حقیقی وارد شد. بیشترین ورود پول حقیقی هم به سهام رمپنا، هلدینگ مپنا، تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 720 میلیارد ریال بود. طی روز جاری نمادهای کوچک و متوسط بورسی رشد قیمت خوبی را تجربه کردند. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 263 هزار و 480 میلیارد ریال رسید که نسبت به روز گذشته 41 درصد افزایش پیدا کرد. ارزش معاملات اوراق بدهی هم با رشد 113 درصدی، به رقم 134 هزار و 50 میلیارد ریال رسید.

در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش صف‌های خرید نسبت به روز کاری قبل 2 درصد رشد کرد و حدودا 10 هزار و 850 میلیارد ریال شد. البته رشد ارزش صف‌های فروش 18 درصد بود و با این حساب به مبلغ هزار و 80 میلیاردی رسید.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز