سه خودرو خارجی در راه بازار ایران

سه خودرو خارجی همچون سدان ریسپکت یا کوپن ژوآندوا چینی همچنین سوزوکی دیزایر و سوزوکی سوئیفت بازار هند به زودی وارد ایران خواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سدان ریسپکت که خودرو اتومات جدید چینی است به زودی از سوی بهمن‌موتور وارد ایران خواهد شد. همچنین احتمال دارد دو خودرو هندی به نام سوزوکی دیزایر و سوزوکی سوئیفت نیز به عنوان جایگزین‌های پژو 206، پژو پارس یا سمند روانه بازار ایران شوند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات واردات سدان چینی توسط بهمن موتور

این محصول از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره‌مند شده که حداکثر قدرت 154 اسب بخار و گشتاوری برابر با 210 نیوتن‌متر تولید می‌کند و قوای محرکه آن توسط گیربکس سی‌وی‌تی با تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. این محصول که قرار است اوایل مهرماه وارد ایران شود با قیمتی معادل 737 میلیون تومان برای متقاضیان عرضه می‌شود.

آریاک سفر

مشخصات فنی، ایمنی و رفاهی سدان ریسپکت

این سدان 1408 کیلوگرمی باک بنزینی با گنجایش 50 لیتر دارد و ظرفیت صندوق بار این خودرو برابر با 455 لیتر است. این خودرو چینی از آلایندگی یورو 6 بهره‌مند شده و در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کند حدود 7.5 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. این محصول که  سیستم فرمان برقی دارد در قسمت تعلیق جلو به سیستم مستقل مک فرسون و در قسمت عقب به سیستم مستقل چندمیله‌ای تجهیز شده است.

از تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو وارداتی می‌توان ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کنترل پایداری، اتصال سه نقطه‌ای کمربند ایمنی راننده، سیستم اتوهلد، سیستم هشدار دهنده سرعت، سانروف، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، سیستم ترمز پارک برقی، سیستم تهویه مطبوع، نور طبیعی داخل کابین، گرمکن صندلی‌ها، روکش چرمی صندلی، قابلیت جمع شدن صندلی عقب، چراغ خوشامدگویی، چراغ‌های مه‌شکن، دوربین دید عقب، نشانگر تعویض دنده، دوربین 360 درجه و… را نام برد.

کدام خودروهای هندی به کشور وارد می‌شوند؟

سقف واردات خودرو به گونه‌ای است که احتمال دارد دو خودرو از برند سوزوکی که در هند تولید می‌شوند وارد ایران شود. با تعرفه 10 تا 20 هزار دلاری که در آیین‌نامه برای واردات خودرو تعیین شده می‌توان شانس بالایی برای واردات مجموعه سوزوکی به ایران انتظار داشت زیرا این دو خودرو قیمتی حدود 300 میلیون تومان خواهند داشت و جایگزین مناسبی برای پژو206، پژو پارس یا سمند هستند.

مشخصات دو خودرو هندی

سوزوکی دیزایر یکی از محصولاتی است که برای ورود به ایران شانس بالایی دارد و یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هندی محسوب می‌شود. ماروتی سوزوکی دیزایر در سال 2008 در کشور هند عرضه شد که پس از آن سه نسل متفاوت از این خودرو در بازار هند ارائه شده است. نسل سوم این محصول با تغییرات بسیاری همراه بوده و نام سوئیفت از آن حذف شده است. این خودرو در نسخه‌های قبلی دچار مشکلاتی بوده که در نسل سوم تمامی آن‌ها برطرف شده و پرفروش‌ترین خودرو 2021 در بازار هند بوده است.

خودرو دیگری که امکان ورود آن به بازا ایران بالا اعلام شده سوزوکی سوئیفت است. دیزایر از لحاظ ایمنی، هزینه نگهداری، مصرف سوخت کمتر گزینه بهتری است ولی جالب است بدانید که سوئیفت امکانات بیشتری دارد. البته بسیاری سوزوکی دیزایر را همان سوزوکی سوئیفت می‌دانند که اکنون از طراحی بهتر و صندوقی با فضای بیشتر بهره برده است.

قیمت خودروهای هندی در بازار ایران

در بازار هند سوزوکی دیزایر با قیمتی معادل 7 هزار و 850 یورو و سوئیفت با قیمتی حدود 7 هزار و 445 یورو عرضه می‌شوند. با توجه به تعرفه واردات تعیین شده در آیین‌نامه که واردات خودروهای زیر 10 هزار و 20 هزار دلار باید صورت گیرد احتمالا در بازار ایران سوزوکی دیزایر قیمتی برابر با 260 میلیون تومان خواهد داشت که با حساب حمل‌ونقل و سایر هزینه‌ها ممکن است این قیمت به 300 میلیون تومان نیز برسد.

باتوجه به آنکه قیمت این خودروها در بازار ایران حدود 300 میلیون تومان خواهد بود می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودروهای ارزان بازار همجون تیبا، پراید، پژو 206، راناپلاس و… شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سه خودرو خارجی در راه بازار ایران

  1. حافظ گفته:

    خدا کنه خودروهایی که وارد میشوند با موتور ۱۵۰۰ سی سی حداقل ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰نیوتون متر گشتاور داشته باشند

  2. یاد گفته:

    بااین پولی که مردم برای سمنو ۲۰۶پرداخت میکنن متونن بهترین خودروهای اروپارو خرید همش دنبال خودروهایی هستن که خودشون ازش ۱۰۰%سود ببرن با قیمت بالا هم به مردم درمانده بندازن

  3. حمید گفته:

    باسلام بدترین چیز اینه که میخواهیم واردات بکنیم بازم به خاطر لجبازی با بعضی کشورها همون دلار و میتونیم بدیم به ماشین ژاپنی و اروپایی وارد بکنیم ولی باز هم با لجبازی ماشین هندی روسیه چین وارد میشه فکر ملتم که نیستن هزینه های نگهداری و تعمیرات و از همه مهمتر مصرف بنزین ماشین های بی کیفیت رو ملت باید پرداخت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز