سه جایزه جشنواره ونیز نصیب ایرانیان شد

لست سکند

جایزه بهترین فیلم بخش‌ افق‌های جشنواره ونیز نصیب کارگردان ایرانی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در شامگاه 19 شهریور 1401 اختتامیه هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز برگزار شد که هومن سیدی در این جشنواره جایزه بهترین کارگردان برای اثر «جنگ جهانی سوم» را از آن خود کرد.

گفتنی است که سیدی پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی، آن را به مردم ایران تقدیم کرد.

جنگ جهانی سوم جدیدترین ساخته هومن سیدی دارای یک ژانر درام روانشناختی است که از بازیگران آن می‌توان محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و … را نام برد.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است محسن تنابنده بازیگر این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگری مرد را کسب، و پس از دریافت جایزه نیمی از آن را به همسر و نیمی دیگر آن را به جامعه کارگران ایران تقدیم کرد.

جعفر پناهی نیز برای فیلم «خرس نیست» جایزه ویژه هیئت داوران را در اختتامیه جشنواره ونیز از آن خود کرد.

روایت جنگ جهانی سوم، برترین فیلم جشنواره ونیز

جنگ جهانی سوم داستان کارگری روزمزد بی‌خانمان به نام شکیب را روایت می‌کند که همسر و فرزند خود را در زلزله از دست می‌دهد و هرگز با مرگ آن‌ها کنار نیامده است. در ادامه چند سالی است با لادن که دختری کر و لال است آشنا می‌شود. شکیب پس از مدتی محل کار خود را تغییر می‌دهد که در همان موقع محل کار جدید او به لوکیشن فیلمبرداری تبدیل می‌شود. این فیلم درباره جنایت‌های هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است که در کمال تعجب به شکیب نقش سینمایی پیشنهاد می‌شود…

جنگ جهانی سوم با سرمایه‌گذاری نماوا و نماآگهی ساخته شده و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطیابی است.

پیش از این هومن سیدی با «مغزهای کوچک زنگ زده» و «قورباغه» در عرصه کارگردانی خوش درخشید که اکنون با فیلم جنگ جهانی سوم می‌توان مسیر فیلم‌سازی این کارگردان را به بلوغ نزدیک دانست.

انتهای پیام

مرتبط با : نماوا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز