سهمیه بنزین با طرح جدید مجلس چه تغییری می‌کند؟

مجلس به دنبال آن است تا با تصویب طرحی، درآمد حاصل از فروش بنزین ۳۰۰۰تومانی، به عنوان یارانه و به صورت ماهانه به مردم پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس؛ از آبان ماه سال گذشته که در طرح اصلاح قیمت سوخت، تصمیم گرفته شد بخشی از مابه التفاوت ناشی از افزایش قیمت بنزین به برخی اقشار پرداخت شود، تاکنون نُه مرحله واریز انجام شده است. حالا که گفته می شود بخشی از اهداف دولت در زمینه درآمدزایی از طریق افزایش قیمت‌بنزین تامین شده، نمایندگان مجلس می گویند دولت می تواند درآمد حاصل از بالارفتن قیمت بنزین را به عنوان یارانه به همه شهروندان، چه آنها که خودرو دارند و چه آنهایی که ندارند، واریز کند.

نحوه توزیع یارانه سوخت، ناعادلانه است

در همین رابطه مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته است: 50 درصد خانواده ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی بهره هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتما باید اصلاح شود.

شرح جزییات طرح مجلس

آریاک سفر

این نماینده مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی‌بنزین خبر داد و عنوان کرد: در این طرح که در نوبت اعلام وصول قرار دارد پیشنهاد شده است تا سهمیه بنزین به جای خودروها به تعداد افراد خانواده داده شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر روزانه به هر فردی 7 دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد به طور مثال به  یک خانواده 5 نفره ماهیانه 100 لیتر بنزین تعلق می گیرد.

شارژ کارت بانکی به جای کارت‌بنزین

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه 20 لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه ای برای فروش‌بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.
او اظهار داشت: البته این موضوع نیز پیش بینی شده که دولت بنزین افرادی که خودرو ندارند را در انتهای ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سهمیه بنزین با طرح جدید مجلس چه تغییری می‌کند؟

  1. رضا گفته:

    نمایندگان ما به جای جلوگیری از رشد بی رویه قیمت اقلام و مایحتاج مردم و خودرو ارز و غیره هر روز یه طرح مسخره ای رو به رای میزارن که نهایتا دودش باز به چشم مردم میره ، حالا میخوان مثلا یارانه بنزین رو به مردم بدن کلا قیمت اجناس رو ده برابراضافه میشه ، مثل مجوز افزایش روزانه قیمت خودرو به خودروسازان که نتیجه ش شده پراید 100 میلیونی. آقا ما نخوایم شما قانون تصویب کنید باید کی رو رو ببینیم

  2. بهمنی گفته:

    نمایندگان محترم بهتراست از موضوعات تكراری و خسته كننده برای عموم مردم دست بردارند و قوانین وضع نمایند تا افرادی كه دست به بیت المال می زنند جلوگیری نمایند متاسفانه نمایندگان به جای بررسی موضوعات و مشكلات اساسی به دنبال جزئیات افتادند كه مشكلی از عموم مردم برداشته نمی شوند .
    1- گرانی مسكن و اجاره ( البته مستجر و موجر هردو بی تقصیرند با توجه عدم سیاست گذاری صحیح دراین خصوص)
    2- گرانی مصالح ساختمانی ( آهن و میلگرد و سیمان و …….)متاسفانه ساختمان در وضعیت فعلی بنا می شوند با توجه به گرانی مصالح از استحكام لازم در مقابل زلزله نداشته لازم است چاره اندیشی شود و جاری كردن مصالح سبك و ارزان در ساخت با استفاده از تكنولوژی روز دنیا
    3- كمبودو گرانی قطعات یدكی جهت سرویس دوره ای ( حتی نمایندگی با كمبود قطعات یدكی مواجهه هستند)
    4- گرانی پیوسته مایحتاج روزمره مردم ( پایین بودن كیفیت نان و گرانی آن و افزایش بی رویه قیمت لبنیات و شیر و تخم مرغ و گوشت و مرغ)
    5-گرانی مواد بهداشتی
    6- هزینه های بالای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان
    7- مشكل تورم و بیكاری جوانان ( مساوی با عدم تشكیل خانواده ) و رشد منفی جمعیت
    8- افسردگی و عدم انگیزه جوانان تحصیل كرده ( نداشتن آینده شغلی روشن)
    9-حمایت از سرپرست خانواده های كه داری مریضی خاص می باشند
    10- گرانی دارو و كمبود دارو
    11-حمایت از صنایع و قطعه سازان ، كارگاه های كوچك و بزرگ
    12-حمایت واقعی از صنایع مادر و تولیدات داخلی : فولاد و ذوب آهن و پتروشیمی خودروسازی ها و آوردن تكنولوژی های روز جهت بالابردن كیفیت و تیراژ تولید
    13- حذف دلالان در هر حوزه ای برای هر فرد ایرانی واجب است زیرا به تولید داخلی ضربه و هزینه های زندگی مردم را بالا می برد
    14- حمایت از كشاوزان ( و حذف روش های سنتی و استفاده از روش ها و متددهای نوین در تولید محصولات با تیراژ بالا و كاهش هزینه های تولید و استفاده بهینه از آب و خاك )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز