سهام پالایش یکم 40 درصد سرمایه سهامداران را بلعید

پالایشی یکم از زمان عرضه تا کنون ۴۰ درصد از سرمایه سهامداران را از بین برده است.

به گزارش کاماپرس، در چند روز گذشته پالایشی یکم هم مثل بیشتر سهام های قابل معامله در بورس با کاهش قیمت روبرو بوده است. کاهش قیمتی که باعث شده سهامداران حدود ۴۰ درصد از سرمایه اشان را از دست بدهند. در حال حاضر صندوق قابل معامله پالایش یکم در مرز قیمتی 6000 هزار تومان قرار دارد. یعنی ۱۰ درصد از قیمتش را از دست داده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

پالایشی یکم بعد از دارا یکم عرضه شد. پس از عرضه سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات و نیز 2 بیمه البرز و اتکایی امین در قالب دارای یکم، دولت سهام خود در نمادهای پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز را با کلی اما و اگر و حواشی در قالب صندوق پالایش یکم به معامله‌گران فروخت؛ آن هم به این وعده که حداقل 30 درصد سود به سرمایه‌گذاران پالایشی می رسد.

اما حالا و با تداوم عملکرد منفی صندوق پالایش یکم به عنوان دومین ETF دولتی، به جای سود، خسارت 40 درصدی به سرمایه گذاران تحمیل شده و خبری از بازارگردانی و حفظ قیمت این سهم در محدود 10 هزار تومانی عرضه اولیه هم نیست.

آریاک سفر

صندوق سوم هم در راه است

به گزارش تسنیم، نه تنها 30 درصد وعده داده شده نصیب سهامداران پالایش یکمی نشد، بلکه فعلا 40 درصد از سرمایه آنها از دست رفته است و در باغ سبزی که دولت به سرمایه‌گذاران این واحدها داد، حالا جز زیان و ضرر تصویری برایشان ترسیم نکرده است.

هنوز مردم از زیر بار ضررهای سنگین این سهم خارج نشده اند که وزیر اقتصاد وعده داده با شروطی صندوق سوم دولتی هم عرضه می شود. نکته جالب توجه اینکه در موج دوم ریزش بورس اصلا معلوم نیست وزیر اقتصاد کشور کجاست؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس و سهام، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز