سهام موجود در صندوق ETF دوم مشخص شد

اظهارات رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی حکایت از آن دارد که دومین صندوق ETF دولتی حتما عرضه می شود و سهام موجود درآن هم مربوط به خودروسازان است.
به گزارش کاماپرس، پس از راه اندازی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله(ETF) از سوی دولت، انتقادها درباره عملکرد این صندوق افزایش یافت، سهامداران گلایه هایی درباره کاهش محدوده نوسان و غیر قابل معامله بودن واحدهای این صندوق داشتند و نمایندگان مجلس هم شائبه هایی را در مورد فروش باقیمانده سهام عدالت توسط دولت در قالب صندوق های ETF مطرح کردند ، حاشیه هایی که احتمال توقف فعالیت نخستین ETF دولتی و عدم عرضه دومین و سومین صندوق را افزایش داد.
با این وجود رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی نسبت به این ابهامات واکنش نشان داد و گفت: سهام گروه خودرو و صنایع فلزی در قالب صندوق‌های ETF در تابستان عرضه می‌شود و بعد از آن نوبت به عرضه صندوق پالایشی‌ها خواهد رسید.
علیرضا صالح، افزود: قانونی در کشور به عنوان قانون بودجه وجود دارد که طبق آن قانون در حال اقدام برای عرضه صندوق‌های دولتی هستیم و به هیچ عنوان احتمال توقف برای عرضه این صندوق‌ها در بازار وجود ندارد.
او ادامه داد: طبق قانون بودجه به طور حتم باقی صندوق‌های ETF نهایتا تا پایان سال و به مرور در بازار عرضه خواهد شد.

تلاش برای عرضه زودتر صندوق های بعدی

به گزارش تسنیم، رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره زمان عرضه این صندوق‌ها اظهار کرد: در این زمینه نامه‌ای به وزیر اقتصاد ابلاغ شده تا هر چه زودتر تصمیمات لازم برای عرضه این صندوق‌ها را اتخاذ کند.
او با بیان اینکه دومین مرحله عرضه این صندوق‌ها در تابستان و سومین مرحله در پاییز انجام خواهد شد، افزود: اکنون در حال اتخاذ تصمیمات لازم برای عرضه باقی سهام بانکی‌ها و رایزنی با وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی‌ها در قالب صندوق‌های ETF به بازار هستیم.
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه باید متناسب با کشش بازار اقدامات مربوط به عرضه صندوق‌های ETF در بازار صورت گیرد، گفت: سهام گروه خودرو و صنایع فلزی در قالب این صندوق‌ها در تابستان عرضه می‌شود و بعد از آن نوبت به عرضه صندوق پالایشی‌ها خواهد رسید.

در این زمینه بخوانید:

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سهام موجود در صندوق ETF دوم مشخص شد

  1. شهباز حاجیان گفته:

    یاد مثل کوردی افتادم یک نفر رفته بود شکار کبک یک دفعه کبکی در مقابش پرواز می کنه میگه اگر این و بگیرم با ۱۹ دانه دیگه میشه بیست شما فعلا هنوز اینی که زاییدین(دارایکم) خشک نکردین تکلیف دارا یکم تعدادی مشخص نشده با چه جرأت و جاذبه ای دم از دوم و سوم می زنید اونم هر روز و هر دقیقه یه چیز می گید فکر کنم اکثرا بی خبرید و هر چی به ذهن تان می سه می گید بدبخت به مردم سردرگم و چشم به راه شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. جعفر گفته:

    سلام. یه سئوال دارم از کارشناسای اقتصاد: مگه پالایشگاهها و پتروشیمی ها و کلاََ همه کارخانه های دولتی، در اصل اموال عمومی و متعلق به همه مردم کشور نیست؟ پس چطوریه که دولت این اموال را که مال عموم ملت است به شکل سهام به خود مردم میفروشه؟؟؟
    ممنون میشم یک صاحبنظر و متخصص منو روشن و آگاه کنه. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز