سهام عدالت موجب ریزش بورس می شود؟

آزادسازی سهام عدالت و به دنبال آن تقاضای فراوان دارندگان این سهام برای فروش سهامشان، گمانه‌زنی هایی درباره سنگین شدن طرف عرضه در بازار سرمایه و ریزش بورس را در پی داشته است.

به گزارش کاماپرس، بخشی از سهام عدالت از امروز سه شنبه 6 خردادماه 99 با دستورالعمل جدید دولت قابل فروش می شود و اختیار معامله نیز به کارگزاری ها واگذار شده است. با وجودی که دولت تلاش می‌کند سهام عدالت از سوی دارندگان این سهام و متقاضیان فروش آن به تدریج در بازار بورس عرضه شود اما بعضی کارشناسان سهام عدالت را در این مقطع تهدیدی برای بورس می دانند و درباره خطر ریزش بورس هشدار می دهند.

نوید قدوسی کارشناس بازار سرمایه در این باره با بیان این که طرح آزادسازی سهام عدالت در بدترین زمان ممکن اجرایی شده است، به ایرنا می گوید: موجی که اکنون در بازار وجود دارد در ادامه موج مثبتی است که در اردیبهشت ماه ایجاد و باعث وسوسه بسیاری از افراد تازه‌واردی شد که با هدف کسب سود بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود کردند.

خطر تبدیل موج اصلاحی به ریزش سنگین بورس

قدوسی با تاکید بر اینکه نقدینگی سهامداران تازه‌وارد بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز سوق پیدا کرد، گفت: بعد از رشدهای چشمگیری که بازار تجربه کرد سهامداران تصمیم به فروش این سهم‌‍‌ها و شناسایی سود گرفتند و فشار فروش اصلی در بازار در چند روز اخیر بر روی اینگونه سهم‌ها ایجاد شد.

آریاک سفر

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اکنون نقدینگی سهامداران تازه وارد در حال خروج از بازار است که متاسفانه مدیریت خوبی هم برای جلوگیری از این اتفاق صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه معاملات بورس در وضعیت کنونی بیشتر تحت تاثیر آزادسازی سهام عدالت است، گفت: اگر در وضعیت کنونی برنامه‌ریزی خوبی برای مدیریت بازار صورت نگیرد موج اصلاحی تبدیل به ریزش‌های سنگینی خواهد شد که باعث ترس و خروج همه سهامداران از بازار می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز