چرا سفارش فروش بعضی سهامداران عدالت انجام نشد؟

براساس اظهارات سخنگوی سهام عدالت، مشمولان سهام عدالت که اطلاعات هویتی آن ها با کوچکترین مشکلی مواجه بوده است از مرحله سفارش گیری – سفارش فروش – حذف شدند.
به گزارش کاماپرس، یکی از انتقاداتی که طی روزهای اخیر از سوی برخی سهامداران سهام عدالت مطرح شده ، لغو سفارش فروش است که با توضیحات سخنگوی سهام عدالت مشخص شد که دلیل این مشکل عدم احراز هویت سهامدار بوده است.
درواقع با توجه به اینکه مشمولان سهام عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی در بازار سرمایه احراز هویت نشده اند و از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد، احراز هویت آن‌ها انجام شده است، مشمولانی که اطلاعات هویتی آن‌ها کوچک‌ترین مشکلی داشته باشد از مرحله سفارش گیری حذف می شوند.
حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت دراین باره می افزاید: سفارش فروش تعدادی از مشمولان سهام‌عدالت به دلیل نقص در احراز هویت لغو شده و سهام آن‌ها اصلاً به فروش نرفته تا پول آن را دریافت کنند، زیرا برای بانک، کارگزاری و شرکت سپرده گذاری مرکزی باید مسجل شود که درخواست فروش سهام عدالت حتماً از سوی خود سهامدار وارد سامانه‌ها شده است نه شخصی دیگر.
او ادامه می دهد: این افراد باید با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا با مراجعه به بانک یا کارگزار خود مشکل هویتی خود را برطرف و از اجرای سفارش فروش خود مطمئن شوند.

ثبت فروش یک میلیون و 600 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی سهام عدالت همچنین از ثبت سفارش فروش یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام‌عدالت خبر می دهد و می گوید: از مجموع ۲۷۵۰ میلیارد تومان، رقمی حدود 2600میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شده است و ۱۵۰ میلیارد تومان باقیمانده هم، هم اکنون در فرایند تسویه قرار دارد که امیدواریم این مبلغ بعد از فرارسیدن مهلت تسویه و رفع اشکالات مربوط به اطلاعات بانکی و ارتباطی مشمولان به حساب آن‌ها واریز شود.
او درباره علت تأخیر در واریز وجه می افزاید: اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام‌عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سو استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “چرا سفارش فروش بعضی سهامداران عدالت انجام نشد؟

  1. عبد الحمید گفته:

    عده ای مثل بیماران اعصاب و روان که قادر نیستن شخصا برای سیمکارت اقدام بکنند. اپراتور ها هم قبول نمیکنند که قیم برایشان سیمکارت بکیرد چه کنند

  2. عبد الحمید گفته:

    ۷خرداد درخواست فروش سهام عدالت را دربانگ رفاه فروختم تا این لحظه خبری نیست جهت خرید سیمکارت به هر دو اپراتور مراجعه کردم متاسفانه کارت معلولیت بهزیستی را قبول نکردن چه باید کرد

  3. جواد گفته:

    سلام سلامم رو نفروختم الان ۲۲ تیر ماه رسید به ۱۶۲۰۰۰۰۰ هزار تومان شده .نفروشید اینها سهام ارزشمندی

  4. مهدی گفته:

    سلام ایراد اونایی که از طریق ایوا اقدام به فروش کردن ولی پولی به حسابشان واریز نشده است باید با شماره تلفنی که در سامانه سهام عدالت ثبت نام کردن رو وارد ایوا کنند یعنی ثبت نام با شماره سهام عدالت

  5. rezalore گفته:

    این چه حرفیه بابا من موقعی که توسجام ثبت نام کردم واحراز هویت دارم دیگه مشکل چی کشک چی.. حالا این درست.. مگه شبا به نام مالک سهام نیست. خب واریز کنید دیگه و بهانه نیارید سوم اینکه در موقع ثبت فروش میتونید شماره تلفن ضروری رو بزارید تو فرم ثبت نام خب زنگ بزنید و بپرسید دیگه.حالا اینا همه ب کنار از کجا بفهمیم سهام من به مشکل خورده و فروش نرفته؟ وبعد اینکه ما مراجعه میکنیم به سایت sahamedalat. jr همش میزنه بعد 48ساعت به شما پاسخ داده میشه پس کو کجا پاسخ داده شد؟ لطفا رسیدگی کنید.

  6. M گفته:

    سلام من بانک تجارت سفارش فروش دادم سیمکارتم به نامم نبود گفتن مشکلی نیست بعد از چند روز سیمکارتم رو به نام خودم کردم الان خطم به ناممه ؛ هیچ پولی به حساب من واریز نشده آیا امکان داره که سفارشم رد شده باشه ؟ بانک که هنوزم زیر بار نمیره میگه نه شماره تلفن مهم نبوده شبا مهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز