سهام عدالت جاماندگان به یک مانع جدید خورد

در حالی که هفته گذشته اخبار و گزارش های متعددی از موافقت کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با تخصیص سهام عدالت جدید به 7 میلیون نفر از جاماندگان این سهام منتشر شده ، یک نماینده مجلس از نامشخص بودن اجرایی شدن این اقدام سخن گفته و اجرای این تصمیم را اقدام بسیار پیچیده‌ای دانسته است.

به گزارش کاماپرس، گویا قرار نیست سهام عدالت به این سادگی ها به میلیون ها نفر مشمولان این طرح که در نوبت اول – دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد – از تخصیص این سهام محروم ماندند، داده شود. هفته گذشته اخبار امیدبخشی در این زمینه منتشر شد و افرادی را که بی جهت از این سهام محروم شده بودند، خوشحال کرد.

اخبار امیدبخشی که هفته گذشته به جاماندگان داده شد

مهم ترین اطلاع رسانی را در این باره ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون تلفیق مجلس انجام داد که اعلام کرد، بحث و بررسی هایی که اعضای کمیسیون تلفیق درباره پیشنهاد تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت انجام داده اند و بررسی هایی که در زمینه ساز وکارهای قانونی این امر صورت گرفته ، کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی را به این جمع بندی رسانده که پیشنهاد سهامدار کردن مشمولانی که از این طرح به هر دلیل جا مانده اند پیشنهادی درست و عادلانه است ، از این رو، کمیسیون تلفیق با ثبت‌نام ۷میلیون جا مانده از سهام عدالت موافقت کرده است.

این عضو کمیسیون تلفیق حتی بر این نکته تاکید کرد که تخصیص سهام عدالت به اقشار کم درآمد و محروم بر مبنای اصل ضروری توزیع عادلانه ثروت میان طبقات مختلف جامعه صورت گرفته است و بر این اساس، تمام کسانی که به هر دلیل از ثبت‌نام قبلی سهام عدالت جامانده‌اند، باید این حق برایشان محفوظ باشد که در ثبت نام جدید شرکت کنند.

آریاک سفر

زمان سهام دادن به جاماندگان مشخص نیست

اما امروز نماینده دیگری اظهاراتی درباره سهام عدالت جاماندگان مطرح کرده که نمی تواند چندان مورد رضایت آنها باشد. «حجت‌الله فیروزی» به ایرنا گفته است : ما در مجلس در حال انجام فعالیت‌هایی برای باز کردن سامانه مربوط به سهام عدالت هستیم که در این زمینه باید در این سامانه اقدامی برای تعریف سهام عدالت صورت گیرد.

وی افزود: اگر قرار است افراد به این سامانه اضافه شوند و سهام عدالت به آنها اختصاص یابد، باید اعلام شود که از محل سهام کدام شرکت‌ها قرار است به افراد سهام تعلق گیرد.

فیروزی به نخستین گام برای اجرایی کردن اقدامات مربوط به جاماندگان سهام‌عدالت اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید شرکت‌های دولتی که قرار است سهام آنها به بخش خصوصی واگذار شود، مشخص و اعلام شود که چه میزان از این سهام به بخش سهام عدالت اختصاص می‌یابد تا از این طریق افراد جامانده بتوانند از آن محل سهامدار شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای این تصمیم، اقدام بسیار پیچیده‌ای است، بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای اجرایی شدن اعلام کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سهام عدالت جاماندگان به یک مانع جدید خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز