سهام عدالت : امکان فروش 70 درصد باقیمانده سهام تا پایان سال

لست سکند

براساس گام اول آزادسازی سهام عدالت، مشمولانی که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده اند فقط می توانند 30 درصد این سهام را بفروشند و قرار است تا پایان سال اقدامات لازم برای آزادسازی 70 درصد باقی سهام عدالت آنها انجام شود.

به گزارش کاماپرس، از نخستین روزهای اردیبهشت سالجاری شاهد آزادسازی سهام عدالت بودیم و از فردای روز آزادسازی ، اقدامات مربوط به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به سهامداران فرصت داده شد تا نسبت به تعیین روش مدیریت خود یعنی مستقیم یا غیر مستقیم تصمیم‌گیری کنند.
در روش مدیریت مستقیم به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد تا با مراجعه به بانک‌هایی که شماره شبای خود را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، فرم فروش وکالتی ۳۰ درصد از سهام خود را پر کرده و یکی دو روز بعد، وجه حاصل از فروش این قسمت از سهام عدالت خود را دریافت کنند.
اما در روش غیر مستقیم مردم می‌توانند سهام خود را در آینده کامل بفروشند، سهام این افراد به صورت عرضه اولیه وارد بورس می‌شود و این سهام‌های عرضه اولیه همیشه ارزش افزوده قابل توجهی دارند، بنابراین کارشناسان به سهامداران پیشنهاد کردند که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کنند.

پروسه آزادسازی در اختیار شورای عالی بورس

حسین علایی‌، معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره پروسه آزادسازی سهام عدالت به ایرنا می گوید: تصویب این پروسه در اختیار شورای عالی بورس است که قرار است برنامه‌ریزی‌های لازم برای آزادسازی باقی سهام را در چند مرحله در دستور کار قرار دهد.
او می گوید: براساس صحبت‌های انجام شده قرار است تا شورای عالی بورس در طی یک سال و به صورت تدریجی اقدامات لازم برای آزادسازی باقی سهام عدالت را انجام دهد اما نحوه اجرای آن تاکنون به ما ابلاغ نشده است.
معاون سازمان خصوصی‌سازی به افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اشاره می کند و می گوید: ساز و کار روش غیرمستقیم در حال دنبال‌شدن است، پرتفویی در این زمینه به شرکت سپرده‌گذاری اعلام شده و این شرکت قرار است براساس پرتفوی اعلامی افرادی که روش غیرمستقیم را اعلام کردند وارد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شوند و از طریق این شرکت ساماندهی شوند.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز