سهام عدالت؛ چالشی بر سر راه کوچک کردن دولت

لست سکند

بخشی از بازار سرمایه ذوب آهن، صندوق‌های سرمایه گذاری هستند. این صندوق‌ها فعالیت مشخصی داشته و ضمن آزادی عمل، امکان خرید و فروش سهام با شرکت‌های بورسی را دارند. صندوق‌های سرمایه گذاری همچنین می‌توانند به صورت غیرمستقیم واحدهای سرمایه گذاری را خریداری کنند.

به گزارش کاماپرس، با اینکه ذوب آهن سهامدار عدالت نیست، ولی با این موضوع درگیری دارد. برخی افراد تبدیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به صندوق‌های سهام عدالت میرا را ضروری می‌دانند.

یکی از موافقان این طرح مدیر عامل ذوب آهن اصفهان است. طبق گفته منصور یزدی زاده، این طرح از راهکارهای کوچک سازی دولت بوده و باعث بسته شدن پرونده سهام عدالت خواهد شد. حجم دولت به وسیله سهام عدالت بزرگ شده و با اضافه شدن یک نهاد جدید بروکراسی دولتی بیشتر می‌شود. این حواشی به نفع مردم نبوده و راه به جائی نمی‌برند.

افراد دارای سهام عدالت و همچنین امانتداران این سهام باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند. بهتر است افراد دارای ویژگی‌ها و رتبه‌های حرفه‌ای گری انجام فعالیت‌های مربوط به سهام عدالت را بر عهده بگیرند.

در زمینه حفظ دارایی سهامداران عدالت، بهتر است سازمان بورس دستور العملی را تعریف کرده که تغییر نکند. چون اینگونه مجموعه‌ها امکان گرفتن خط و ربط‌های سیاسی را دارند. البته این موضوع برای بسیاری از افراد سودآور است و بر سیاسی جلوه دادن این مجموعه تلاش می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

در مجموع سهام عدالتی که به امانت گذاشته شده، باید درست استفاده شود و سهامدار از منافع آن بهره ببرد. به علاوه که بهتر است پیش از انجام هر گونه انتخابی، یک چارچوب دستور العملی تعیین شده و دو یا سه نفر اعضای هیئت مدیره، از صندوق سرمایه گذاری انتخاب شوند. چون این دسته از افراد فعالیت مرتبط داشته و می‌توانند با تعهد صحبت کنند.

آشنایی با سهام ذوب آهن اصفهان

شرکت‌های سرمایه گذاری استانی جمعیتی معادل 30 میلیون نفر را مدیریت می‌کنند. بنا به گفته یزدی زاده، این صندوق‌ها با توجه به معاملات و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند باید به درستی مدیریت شوند. عدم مدیریت مناسب این صندوق‌ها موجب بحران در کشور خواهد شد. در واقع این مجموعه‌ها آیین نامه کاملا کار شده لازم دارند تا مشکلی شکل نگیرد.

ذوب آهن اصفهان در بازار بورس حضور داشته و سهام آن با نماد «ذوب» در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. عمده سهامداران این مجموعه تا دوم تیرماه 1400، مجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی، پویش بازرگان ذوب آهن اصفهان، سهامی خاص و سرمایه گذاری سامان فرهنگیان، سهامی خاص، بودند. طبق آخرین اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، امروز معادل 3 هزار و 409 معامله از این سهم در بازار بورس انجام شد.

مرتبط با : ذوب آهن اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز