سهام شرکت های کوچک بورس سود‌ بیشتری دارد یا سهام شرکت های بزرگ؟

با اینکه بازار بورس و سهام به ثبات و تعادل رسیده، اما هنوز خیلی ها نگران هستند که از سهام شرکتهای کوچک بورس سود بیشتری می برند یا اینکه دنبال سهام شرکتهای بزرگ باشند.

به گزارش کاماپرس، بهزاد احمدی نسب کارشناس بازار سرمایه معتقد است فعلا و با توجه به اصلاحی که شاخص بورس در چند وقت اخیر تجربه کرد، بازار به ثبات و تعادل رسیده است و به نظر نمی‌رسد روند نزولی بازار ادامه‌دار باشد.

او در این باره توضیح داد:« بازار در چند وقت اخیر و با ورود به کانال حدود یک میلیون و ٤٦٠ هزار واحد به کف معاملاتی شاخص بورس رسید و اکثر نمادها در پایین ترین حالت قیمتی قرار گرفتند.نمی توان روند کنونی در معاملات بازار را به عنوان روندی جدید تلقی کرد زیرا برخی از سهام شاخص ساز مانند فولاد، فملی و شپنا زمینه ساز روند صعودی بازار بودند. این شرکت ها به نسبت شرکت های کوچک در روند اصلاحی اخیر بازار با روند نزولی چندان زیادی همراه نبودند؛ به همین دلیل اکنون به نظر می رسد که سهام کوچک برای سرمایه گذاری در بازار از جذابیت بیشتری نسبت به سایر سهم ها برخوردارند.»

شرکتهای کوچک و کمک به صعود بازار
این کارشناس سرمایه معتقد است فعلا بازار روند صعودی ملایمی را تجربه می کند. این روند صعودی ملایم را نمی توان مانند رشدی دانست که بازار از ابتدای سال تا پایان تیر ماه در بازار تجربه کرد، به همین دلیل بازار به واسطه حضور شرکت های کوچکتر با روند ملایم صعودی همراه است. احمدی نسب همچنین درباره ریسک های تهدید کننده معاملات بورس به ایرنا گفت: «یکی از بحث هایی که اکنون وجود دارد، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، با توجه به صحبت های مطرح شده از سوی بایدن مبنی بر صلح با ایران و کاهش تنش های موجود، انتظار برخی از فعالان بازار کاهش قیمت دلار است.»

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز