سهام‌ عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز چقدر می ارزد؟

ارزش سهام عدالت تاکنون ۵۸ درصد کمتر شده است، تا جایی که ارزش سهام‌ عدالت ۵۳۲ هزار تومانی تا حدود ۸ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان نزول داشته است.

به گزارش کاماپرس، سهام عدالت از خردادماه و به تصمیم دولت آزاد سازی شد. یعنی سهام داران می توانستند 30 درصد سهام خود را بفروشند . در مرداد ماه هم ۳۰ درصد دیگر از این سهام آزاد سازی شد .

اما دو روز پس از آزادسازی مرحله دوم بازار سرمایه وارد فاز اصلاح شد و تا 20 آبان ماه حدود 45 درصد کاهش در شاخص کل را تجربه کرد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سهام عدالت یکی از اصلی ترین دلایل ریزش ریزش شاخص کل در آن زمان بود.

یعنی بعد از آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت، سهامداران با فرض اینکه مبلغ 60 درصد سهامشان حداقل 9 میلیون تومان خواهد شد، سریع برای فروش سهام اقدام کردند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

عرضه آبشاری نمادهایی که در لیست سهام عدالت قرار دارند، در آن زمان نشان می دهد، یکی از دلایل ریزش بازار در مردادماه همین عرضه بی حساب و کتاب سهام عدالت توسط بانک ها و کارگزاری ها بوده است.

با توجه به ارزش سهام عدالت می توان گفت تا کنون 58 درصد از ارزش این سهام نسبت به اول مرداد ماه سال جاری کاهش یافته است. کاهش ارزش سهام عدالت تا 11 آبان ماه 48 درصد بوده است که این مساله نشان می دهد سهام عدالت در ماه های گذشته به شدت کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ترکیب سهام عدالت مرکب از سهام 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که آن 13 شرکت هم قرار است در قالب یک هلدینگ در آینده وارد بورس شوند. تعداد 49 میلیون نفر سهامدار عدالت در کشور داریم که در زمان آزادسازی سهام عدالت در خردادماه سال جاری، تعداد 19 میلیون نفر روش مستقیم و 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

حال باید دید وضعیت 49 میلیون سهامدارعدالت که در حال حاضر سهام آنها با چنین کاهش ارزشی مواجه شده اند، چگونه می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز