سهامداران بورس به دنبال صعود یکباره این بازار نباشند

لست سکند

امروز شاخص کل بازار بورس با رشد 8 هزار و 36 واحدی نسبت به روز قبل، به محدوده یک میلیون و 484 هزار و 716 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 2 هزار و 968 واحد رشد کرد و 425 هزار و 543 واحد شد. احتمالا این روند رشد در صورت یکنواخت ماندن دیگر عوامل موثر، همچنان ادامه پیدا می‌کند. در صورت تداوم این شرایط، سهامداران نباید انتظار جهش یکباره بورس را داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در بازار بورس امروز یک میلیون و 227 هزار و 961 معامله به ارزش 441 هزار و 255 میلیارد ریال انجام شد. نمادهای «فارس»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند.

در حال حاضر از جهش یکباره نرخ ارز و قیمت‌های جهانی خبری نیست، بنابراین رشد شاخص کل آهسته است. این بازار برای حرکت‌های سریع به محرک‌های قوی نیاز دارد. به گفته سلمان بابایی زاده اشکذری، کارشناس بازار سرمایه، سهمداران بید انتظارات خود را از بازدهی بازار بورس تعدیل کنند تا سود مناسبی به دست آورند.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه احتمالا صنایع دارای پتانسیل رشد بازار در نیمه دوم سال جاری بازدهی حدودا 20 درصدی داشته باشند. طبق اظهارات بابایی زاده، صنایع وابسته به درآمدهای ارزی همچنان برای سرمایه گذاری در شش ماهه دوم امسال جذاب هستند. همچنین سهام گروه فلزات، پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و خودرویی‌ها هم پتانسیل رشد میان مدت دارند. البته برخی سهم‌های گروه دارویی، بانکی و لیزینگ هم گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری میان مدت محسوب می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

خروج دوباره پول حقیقی از بورس

امروز هم برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و نزدیک به 3 هزار و 230 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی هم مربوط به سهام فن آوا بود که تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 530 میلیارد ریال اعلام شد.

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 25 درصد افت کرد و در محدوده 2 هزار و 830 میلیارد ریالی قرار گرفت. ارزش صف‌های فروش نیز 15 درصد افت کاهش داشت و هزار و 60 میلیارد ریال شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز