سندی که ازدواج عروس و داماد 6 ساله را هوا کرد! (عکس)

یک ازدواج در سن بسیار پائین – که کودک همسری نیز نامیده می شود و به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است – بین عروس 7 ساله و داماد 6 ساله با انتشار سندی که امکان ازدواج را از آنها سلب می کند، منتفی شد.

به گزارش کاماپرس، ازدواج در سن بسیار پائین و  کودک همسری از نظر بسیاری از کارشناسان روانشناسی و جامعه شناسی یک آسیب اجتماعی است و البته این پدیده در برخی مناطق ایران به صورت یک سنت همچنان اجرا می شود. روزنامه هفت صبح در گزارشی به قلم نگین باقری به یک مورد جنجالی کودک همسری که اخیرا خبرساز شده پرداخته که البته این ازدواج به دلایلی که در ادامه می خوانید، سرنگرفته است. ضمنا خبرگزاری رکنا هم سندی را که نشان می دهد این دو کودک به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه کرده اند و آزمایش تالاسمی داده اند را منتشر کرده است.

هفت صبح نوشته است: روزهای اخیر عکس آزمایش های پیش از ازدواج دو کودک دهه نودی توجه افراد زیادی را در شبکه های مجازی جلب کرد. برگه ها نشان می دهد که معصومه ۷ ساله قرار است عروس و عینی ۶ ساله داماد شود.

قصد ازدواج نداشتند، فقط می خواستند نامزد کنند!

آریاک سفر

گویا آنها برای مشاوره پیش از ازدواج یک مرکز بهداشت در کازرون مراجعه کرده بودند. دیروز رئیس مرکز بهداشت این شهر و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فارس درباره این عکس اطلاعات بیشتری دادند.  بندر برامکی رئیس مرکز بهداشت این شهر اول می گفت که آنها قصد ازدواج نداشتند اما حسینی رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس گفت که از قضا خانواده‌ها قصد داشتند این دو دختر عمو و پسرعمو را برای هم نامزد کنند.

به هر حال در حرف‌های هر دو نفر مقام مسئول این نکته مشترک است که پدر های این دو کودک تالاسمی داشتند. رئیس روابط عمومی این دانشگاه به هفت صبح گفته است بحث ازدواج آنها شایعه بود. خانواده آنها می‌خواستند آنها را با هم نامزد کنند ولی به خاطر اینکه در خانواده شان چند نفر تالاسمی داشتند با خودشان می‌گویند که خوب است اول آنها را یک آزمایشگاه ببریم ولی فردی شیطنت کرده و عکس آن ها را به عنوان متقاضی ازدواج در شبکه های مجازی منتشر کرده است.

اخبار پربازدید را بخوانید:

حتی اگر بخواهند ازدواج کنند، دیگر نمی توانند!

وقتی از رئیس مرکز بهداشت دیشب پرسیده شد که آیا این آزمایش ها برای اطمینان خانواده ها گرفته شده جواب داد: ما نمی‌دانیم  آنها قرار است با هم بعدا از ازدواج کنند یا نه ؟ ولی حتی اگر هم می‌خواستند این کار را بکند دیگر نمی‌توانند چرا که دو فرد مبتلا به تالاسمی نمی‌توانند با هم ازدواج کنند.

به گفته او روز گذشته پدران این دو کودک به مرکز بهداشت آمده‌اند و مسئولان آنجا از آنها فیلم گرفته اند. فیلمی که در آن بگویند بچه ها آزمایش پیش از ازدواج ندادند و فقط برای غربالگری سلامت شان آنجا آمده اند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فارس با بیان این که این خانواده ها از افاغنه ساکن در ایران هستند، درباره کلیت این ماجرا را اینگونه توضیح می‌دهد: آنها ایرانی نیستند و از قوانین ما هم تبعیت نمی‌کند. اگر بگوییم حق ندارید کودکانتان را در این سن شوهر یا زن بدهید یا سلبی با آنها برخورد کنیم بعدا بیمار می شوند و هزینه بیشتری به درمان کشور تحمیل می‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز