سنت ادامه دار نزول شاخص کل

لست سکند

شاخص کل بورس امروز هم با کاهش 6 هزار و 846 واحدی نسبت به روز قبل، یک میلیون و 357 هزار و 93 واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز هزار و 680 واحد کم شد و به مرز 372 هزار و 495 واحد رسید. به نظر بدبینی سرمایه گذاران به عملکرد دولت باعث شده که هیچ عاملی روی بازار سرمایه چندان موثر نباشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 623 هزار و 421 معامله به ارزش 51 هزار و 507 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «فارس»، «نوری» و «فولاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت هم مربوط به نمادهای «شفا»، «دلقما» و «سیستم» بود. با وجود ادامه دار بودن ریزش‌هاس شاخص کل بورس، اغلب کارشناسان نسبت به شفاف شدن اوضاع این بخش در ماه‌های آینده خوش بین هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در واقع آن‌ها معتقدند که جریان شفافیت بازار و روند رشد شاخص بعد از اعلام نتیجه مذاکرات برجام مشخص خواهد شد. در شرایط کنونی که اقتصاد کشور هم در حالت اغما قرار دارد و بازارهای مالی دیگر مداوم در نوسان هستند، نمی‌توان انتظار داشت سرمایه گذاران به بورس وارد شوند و سهام خرید و فروش کنند.

راه حل رشد بورس چیست؟

با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه، رشد نرخ دلار چندان کمک قابل توجهی به آن نخواهد کرد. تنها در صورتی این بازار شرایط بهتری خواهد داشت که حجم معاملات افزایش پیدا کند و این موضوع هم به دیدگاه سرمایه گذاران و جلب اعتماد آن‌ها وابسته است.

در موقعیت فعلی، بسیاری از سهامداران پول خود را از بازار سرمایه خارج کرده و به دیگر بخش‌ها منتقل می‌کنند. اما در این خصوص رسول رحیمی‌نیا، کارشناس بازار سرمایه، به سهامداران توصیه می‌کند که به بلندمدت بازار سرمایه توجه داشته باشند. چون به اعتقاد رحیمی‌نیا، شرایط و سودآوری شرکت‌ها در بلندمدت بهتر خواهد شد و این به نفع سهامداران آن‌ها است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز