سمند یک رکورد عجیب صادراتی زد!

واردات خودرو در ایران فعلا ممنوع شده است، اما مشکلی برای صادرت خودرو نداریم جز مشتری؛ سمند یکی از خودروهای صادراتی ایران است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر واردات خودرو در ایران به علت خروج ارز از کشور ممنوع شده است، اما صادرات فرصت خوبی برای ورود ارز به کشور است، هر از گاهی خبر صادرات خودرو ایرانی به برخی کشورها منتشر می شود.

در آخرین خبر منتشره خبر رسید که خودرو ساینا و پراید به کشور اسپانیا صادرشد، اما سوال اینجاست که این خودرو ها به چه میزان و با چه قیمتی صادر می شوند.

صادرات ۵.۷ میلیون دلاری

گسترش نیوز نوشت: لطیفی در خصوص وضعیت صادرات خودرو اظهار کرد: در سال ۹۸ حدود هزار و۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲هزار و ۷دلار به ۹کشور صادر شده است.

آریاک سفر

وی در رابطه با این که کدام خودروها از ایران صادر می شوند اظهار کرد: خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد  صادرات خودرو در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا،کوئیک ، سمند،پارس ،۲۰۷، هایما ، دنا و …مابقی سهمی کمتر از۱۰درصد را در بر می گیرند.

یک سمند به ترکیه فرستادیم!

لطیفی ادامه داد: لازم به ذکر است که در میان کشورهایی که به آن ها صادرات داریم به آذربایجان فقط ساینا صادر کردیم. در مورد عراق فقط ساینا و تعدادی تیبا و به کشور ترکیه نیز فقط یک خودرو که  آن هم سمند سورن بوده صادرات داشتیم. امارات نیز در میان کشورهایی که به آن ها صادرات داشتیم قرار دارد اما فقط یک جیپ قدیمی ۶ سیلندر مدل ۱۹۵۸ به این کشور صادر کردیم.

قیمت صادراتی خودروها

سخنگوی گمرک در پاسخ به این سوال که قیمت خودروهای صادراتی چقدر است؟ به گسترش نیوز گفت: متوسط قیمت صادراتی خودروهای سمند و پارس ۷ هزار است. در خصوص ساینا و دنا نیز قیمت آن ها به ترتیب ۴۵۰۰ و ۱۴ هزار دلار است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

اگر بخواهیم قیمت صادراتی این خودروها را با نرخ آزاد دلار (حدود ۲۶ هزار تومان) حساب کنیم در این صورت سمند و پارس ۱۸۲ میلیون تومان خواهند شد. ساینا ۱۱۷ و دنا ۳۶۴ میلیون تومان می شود. این اعداد از قیمت کارخانه درباره محصولات ایران خودرو و سایپا کمتر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سمند یک رکورد عجیب صادراتی زد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز