سقوط 65 میلیونی قیمت تندر 90

لست سکند

قیمت تندر ۹۰ بعد ازتکمیل و ورود خودروهای ناقص رنو به بازار، حدود ۶۵ میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش کاماپرس، تندر ۹۰ و ساندرو خودروهایی بودند که بعد از خروج رنو از بازار ایران، افزایش قیمت عجیبی را تجربه کردند. تا جایی که قیمت تندر اتوماتیک به ۵۶۰ میلیون تومان هم رسید. قیمت این خودرو بعد از ورود خودروهای ناقصی که مشکلشان برطرف شده، حالا حدود ۱۳۵ میلیون تومان کمتر شده است.

قیمت تندر 90 E2 هم بعد از ورود این خودروها با ریزش شدیدی مواجه شده است. قیمت این مدل از تندر 90 که تا 390 میلیون تومان در اوایل آبان ماه هم رسیده بود حالا با کاهش ۶۵ میلیون تومانی به 325 میلیون تومان رسیده است. بخش زیادی از کاهش قیمت تندر 90 در یک هفته اخیر و پس از برطرف شدن مشکل عرضه باقیمانده این خودرو به بازار رقم خورده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

خودروهای ناقص و نداشتن استاندارد محیط زیست

راز آسمان پایتخت

براساس آمار اعلام شده مجموع خودروهای ناقص گروه رنو ۳ هزار و ۶۰ دستگاه بوده که این خودروها به دلیل اعمال تحریم ها و خروج رنو از ایران با مشکل تامین قطعه مواجه شدند.

اما به غیر از کمبود قطعات و ناقص بودن خودروها،‌مشکل جدیدی به وجود آمد که به شماره گذاری این خودروها ربط داشت. سازمان حفاظت محیط زیست آخرین مهلت شماره‌گذاری خودروها با استاندارد یورو ۴ را پایان سال 1398 تعیین کرده بود و خودروهای تازه تکمیل شده با وجود اینکه پیش از سال 98 تولید شده بودند، اما مشمول این قانون شدند و این سازمان از ارائه مجوز برای شماره‌گذاری این محصولات امتناع می‌کرد.

خودروهای صفر ۹۹ با پلاک ۹۸

برای حل شدن این مشکل، سازمان محیط زیست در مجوز خود به شرکت ساپیا شرطی گذاشته تا به این طریق زمینه شماره گذاری این خودروها فراهم شود.به گزارش اقتصاد نیوز، براساس شرط این سازمان «شماره‌گذاری خودروهای مذکور مطابق با شماره شاسی‌ها حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۹ بلامانع است و صرفاً برای مدل سال ۹۸ از نظر این سازمان بلامانع است. بدیهی است ادامه فرآیند شماره‌گذاری منوط به اخذ تاییدیه مجدد این سازمان است.»

بر این اساس شرکت سایپا و پارس خودرو پلاک موتورهای تکمیلی را تعویض کردند به همین دلیل خودروهای تازه وارد بازار شده با اینکه در سال ۹۹تولید شده اند اما با پلاک 98 به دست خریداران می رسند تا به این طریق مشکل شماره گذاری این خودروها حل شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار  و گزارش های مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : رنو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز