سقوط شدید قیمت ویلاهای شمال در پیش است؛ پیش بینی ریزش 30 درصدی

بررسی فایل های فروش و اجاره ویلا در شمال کشور حاکی از افزایش قابل توجه متقاضیان فروش ویلا در شهرهای شمالی است و فعالان بازار مسکن در استان های شمالی سقوط سنگین قیمت را در این بازار پیش بینی می کنند.

به گزارش کاماپرس، کاهش ارزش ریال و هجوم دارندگان نقدینگی به کالاهای سرمایه ای برای حفظ ارزش پس انداز و سرمایه ، اتفاقی بوده که در کشور طی چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم. این رویداد، قیمت زمین و مسکن را در مناطق مختلف کشور به شدت افزایش داده و برخی املاک ظرف 3 سال اخیر 500 درصد و بیشتر افزایش قیمت داشته اند.

فایل های فروش ویلا هر روز قطورتر می شود

در دو استان شمالی گیلان و مازندران نیز که مقصد گردشگری کشور به شمار می روند قیمت ویلا در سه سال اخیر جهش قابل توجهی داشته است اما به گفته فعالان املاک شمال کشور، بازار خرید و فروش ویلا در یک ماه اخیر تحولات جدیدی را تجربه می کند. یک فعال بازار مسکن در شهر رشت در تشریح تحولات اخیر این بازار به کاماپرس می گوید: متقاضیان فروش ویلا و زمین داری مجوز ویلا در یک ماه اخیر رو به افزایش گذاشته اند و فایل های فروش املاکی ها هر روز در حال قطورتر شدن است اما در مقابل تعداد خریداران کاهش یافته و معاملات انگشت شمار شده است.

جهش قیمت ویلاهای 500 میلیونی به 3 میلیارد در 3 سال

آریاک سفر

حیدر حسن پور با بیان این که قیمت ویلا در 3 سال اخیر در مناطق مختلف استان گیلان و مازندران 5 تا 8 برابر شده است، می افزاید: حتی در مواردی در برخی محدوده ها که تقاضا افزایش شدیدی داشته، قیمت ویلا ظرف یک سال اخیر سه برابر شده است. بسیاری از این ویلاها توسط افرادی خریداری شده که اکنون سرمایه حدود 500 – 600 میلیونی آنها که چند سال قبل با آن اقدام به خرید ویلا کرده اند به 3 تا 4 میلیارد رسیده است. طبعا فروش این ویلاها به قیمت های کنونی جذاب است و با توجه به چشم انداز کاهش قیمت دلار و بازگشت نسبی ارزش پول ملی در هفته ها و ماه های پیش رو، بسیاری از این افراد متقاضی فروش ویلا و نقد کردن سرمایه خود  و فعالیت در بازارهای دیگر هستند.

تلاش برخی مالکان برای نقد کردن ویلا پیش از سنگین تر شدن رکود

این فعال بازار مسکن با بیان این که آمارهای استخراج شده از سامانه املاک نشان می دهد شاهد یک رکود سراسری در کشور هستیم ، تصریح کرد: در تهران و شهرهای بزرگ دیگر کشور نیز تعداد معاملات به شدت کاهش پیدا کرده است. به گفته وی، نقد کردن سرمایه هایی که در بازار مسکن به صورت خانه و آپارتمان و ویلا سرمایه گذاری شده اند دشوار شده است به همین دلیل مالکان ویلا در شهرهای شمالی نیز برای نقد کردن سرمایه خود پیش از سنگین تر شدن رکود اقدام کرده اند.

تخفیف های خوب برای فروش فوری ویلا

وی با پیش بینی سقوط قیمت ویلا در شمال در هفته ها و ماه های پیش رو، افزود: پیش بینی من این است که قیمت ها تا پایان سال 30 درصد سقوط کند؛ در واقع همین حالا هم سقوط آغاز شده و مالکان برخی ویلاها هنگام فایل کردن ملک خود به مشاوران می گویند خواستار فروش فوری هستند و به مشتری پای معامله تخفیف خوبی می دهند در صورتی که پیش از این صحبت از تخفیف اصلا معنایی نداشت و بارها معاملات پای قرارداد و مبایعه نامه، به دلیل تصمیم ناگهانی مالکان به افزایش قیمت، کنسل می شد.

مهیا شدن شرایط برای قرار گرفتن قیمت ویلا در سراشیبی

دنیای اقتصاد نیز امروز در گزارشی به ریزش سنگین قیمت اجاره ویلا در شمال اشاره کرده و نوشته است؛ در «عصر کرونا»، عرضه اقامتگاه‌های گردشگری به مراتب بیشتر از تقاضای موثر است. این عدم تعادل شدید که تا پیش از «کرونا»، به شکل معکوس بود، در فاز اول باعث «ریزش» اجاره‌بهای شبانه شده است اما این وضعیت می‌تواند به تعدیل قیمت‌های فروش ویلا نیز منجر شود.

به نوشته دنیای اقتصاد، با توجه به رابطه‌ای که به شکل سنتی بین «اجاره‌بها» و «قیمت مسکن» وجود دارد و همچنین با توجه به «عایدی سالانه اجاره‌بها در تهران» که حدود ۳ درصد است، کاهش اجاره‌بهای ویلاهای شمال شرایط برای قرار گرفتن قیمت ویلاهای فروشی در سراشیبی را فراهم کرده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

20 دیدگاه برای “سقوط شدید قیمت ویلاهای شمال در پیش است؛ پیش بینی ریزش 30 درصدی

  1. فرهاد حاج سلیمی گفته:

    سلام. من خودم بچه شمال گیلان هستم.
    این چه معنی داره که باید یه خونه تو شمال داشته باشه. بعد ۳۶۵ روز رو ۱۰۰ روز بره ویلا بعد ۲۶۵ روز خالی باشه. اینکه ضرر اقتصادی هست در دراز مدت.
    بعد هر هفته تو جاده ساعت ها تو ترافیک. بعد خطر تصادف.
    این چه منطقی هستش.
    در حالیکه همینو اگه تو اطراف تهران مثل طالقان. کردان.دماوندوووووبگیره و بعد هفته بره که بهتره‌ .

    اصلا باید دولت طرحی ایجاد کنه که غیر بومی وارد هر شهری برای خرید نشه.

    • مهرداد گفته:

      سلام، دوست عزیز با ممنوعیت ورود غیر بومی به شهرهای دیگه موافقم، اول از ورود غیر بومی های تهران شروع کنیم و از تهران اخراج شوند و حق خرید غیر بومی در تهران را هم دولت ممنوع کند که برای امدن به تهران خدای نکرده در جاده ها به سمت تهران با اتومبیل و اتوبوس تصادف نکنند.
      پیشنهاد میکنم برای مهاجرت به کره شمالی بررسی بفرمایید.
      متشکرم، یک تهرونی

      • اشکان گفته:

        واقعا با شما موافقم یک شمالی هستم چطور یک شمالی میتونه تو تهران خونه بخره شهرش آلوده بشه بعد یه تهرانی نمیتونه بعضی از شمالی ها خیلی از خود راضی و مغرورن

      • نادر گفته:

        تهرونی رو خوب اومدی
        خداروشکر کنید آغا محمد خان دهات شما رو پایتخت کرد بچه تهرونی

    • سحر گفته:

      دوست عزیز همین غیر بومی ها بالاخره چهارتا پفک نمیخرن ؟ شما مثه اینکه شهرهای دیگه روندیدی که فقر ودزدی بیداد میکنه. همین خونه های خالی بابتش شهرداری عوارض میگیره که صرف شهر میشه و صاحبش هم بقول خودت اصلا اونجا نیست این کجاش بده؟

  2. علی گفته:

    سلام
    دوست عزیز اومدن جو بایدن ربطی به دلار و طلا و مسکن نداره
    این کاهش قیمت فریب دولت اصلاح طلب هاست برای جذب رای دهندگان
    هوشیار باشید

    • سید گفته:

      سلام دوست عزیز . چرا واسه رای هوشیار باشیم مگه واسه انتخابات به رای مردم توجهی میکنن آیا …….

  3. پترس گفته:

    طبیعی است که وقتی پول بی ارزش بشه مردم سرمایه گزاری میکنند واین تقصیر کسی نیست درضمن این ترفند املاکی هاست که معامله ندارند و بایدم بگن که فایل فروش زیاد شده تا جو کاهش رابندازن.مگه چقدر پول لازم داریم که باوجود تورم در مصالح وعوارض و….ملکشون رو ارزونتر بفروشند؟یا میخاستین ازاول تورم نیارید یا الان که کلی معامله شده ومردم بناچار خریدند انتظار کاهش نداشته باشید…..

  4. HI7HD گفته:

    آخه..کدوم ویلا سازی حاضر میشه…ویلاشو رو ب ضرر و یا با سود خیلی کم بفروشه؟؟؟
    والا ما همیشه شنیده بودیم.امن ترین سرمایه گذاری .ملک و زمینه..

  5. امیر گفته:

    دوست عزیزبالارفتن قیمت ملکهای غرب مازندران هیچ ربطی به تورم نداشته ،بلکه به خاطرافتتاح فازیک ازادراه ودرادامه افتتاح فازدوم تابهار۱۴۰۰میباشدکه مسافت زمانی ازتهران تاچالوس میشود ۱/۵ نیم،ودیگه غرب مازندران میشودحومه تهران وهمین الانش هیچکس تواون منطقه فروشنده نیست مگریه درصدخیلی کم .
    لطفاًاطلاعات اشتباه وبی پایه واساس به مردم ندهیدوبعدش هم الان اصلافصل خریدوفروش نیست حتی توتهران که پایتخته چه برسدبه جاهای دیگه ،اینودیگه بچه هم میدونه، بعدعید که فازدوم افتتاح شدمیبینمت،

  6. محسن گفته:

    درود
    با همه احترامی که برای هموطنان عزیز شمال کشور قائلم خدمت اون عزیزی که با مورد فروش املاک به غیر بومی ها مخالف بودن باید عرض کنم که اولاً :دوست عزیز مگه غیر بومیها به زور املاک و ویلاهای هموطنان عزیز شمال کشور رو خریدن؟! ثانیاً شما یا همشهریهای محترمتان چرا املاکشون رو فروختن ؟؟! زمینهای کشاورزی یا باغی که قبل از این نمیگم بی ارزش اما کم ارزش بودن امروز چندین برابر شده ، همون زمینها رو پر میکردن و با قیمتهایی که برای صاحبانشان که کشاورز یا دامدار جزئ (نه در سطح کلان )بودن با قیمتهایی که در رویا هم نمیدیدن به همان غیر بومیها فروختن و به جای ان زمین کم ارزش صاحب مغازه و کسب کار شدن..، در این مدت تغییرات مناطق شمالی کشور قابل قیاس با ۱۰ سال پیش نیست، سطح زندگیها و فرهنگ و درامد بومیها پیشرفت بسیار چشمگیرداشته، که همه اینها به علت سفرهای غیربومیها و خرید زمینها که در نتیجه مالکیت زمین و ویلا خودرا بومی میدانند و برای پیشرفت و آبادانی اون مناطق هزینه های بسیار میکنند..، کمی انصاف داشته باشیم …در ضمن بازار ملک همه کشور در رکود است و اینها شایعاتی بیش نیست..، هرچند امیدوارم که ملک ارزان شود چون در پی آن تقاضا افزایش میابد و همه کالا ها و کسب و کار ها و ارزان میشود و قدرت معاملات و سرمایه گذاریها و سفره های مردم هم رونق میگیرد ..موفق و شاد باشید

  7. علی گفته:

    متاسفانه در یکسال و اندی گذشته مسئولان مختلف نشان دادن برنامه مدونی برای مههر و کنرول بی رویه قیمتها در همه ابعاد زندگی مردم ندارند چه در مسکن چه در مایحتاج رو زانه

  8. عباس مشاور املاک شمال گفته:

    این چه متن دروغی هست که نوشتین .چون جاده ها رو بسته بودن متقاضی خرید کم شده .بعد قیمت بال رفته درست مگه دلار و قیمت ارز از ۳ سال پیش چند برابر نشده و قیمت بنزین که تورم رو چند برابر نکرده .مگه یه یه خودرو تا ۳ سال پیش به چه قیمت بود و الان قیمتش تو بازار چنده .زمین تو تهران ۳ سال پیش چند بود و الان چنده .ایا خرید و فروش انجام نمیشه .علت کم شدن
    متقاضیان هم کرونا و اصلا قیمت بازار تهران و ارز رو با ملک تو شمال مقایسه نکنید چون مثل بازار تهران با بورس بالا پایین نمیکنه و تا من یادمه همیشه رو به افزایش بوده و سود داشته و برای کسی تا حالا ضرر نداشته.این تورمه و پول ما بی ارزش شده و ما پول الان رو نبااید با ۳ سال پیش مقایسه میکنیم.

  9. مهرافاق مشهدی گفته:

    بی جا کرده ملکی را که نیاز نداشته برای سرمایه گذاری خریداری کرده ومردم بی سر پناه رابیچاره کرده
    خدا کنه که مشتری اول واخرش خود بی وجدانشون باشه تا درس عبرتی برای انها که از اب گل ماهی گرفتند

  10. ناصری تهرانی گفته:

    من هم کاملا موافقم همانطور که هموطن شمالی مون گفتن باید ورود غیر گیلانی و مازندرانی به این دو استان ممنوع بشه بخصوص به عنوان گردشگر ، همچنین خرید و فروش ملک به غیر بومی ممنوع و با خاطیان بشدت برخورد بشه همچنین خروج کالا به منظور فروش در سایر استان ها از گیلان و مازندران هم ممنوع بشه تا انشاالله هموطنان شمالی مون زندگی خوبی داشته باشن و اوضاع اقتصادی شون خوب بشه .

    • وحید گفته:

      دوست گرامی کمی فکرکن اگر جلوی ورودغیربومی وگردشگربه استان های شمالی گرفته شودبه اقتصادودرآمد این دواستان ضربه میخوردوقتی مسافر وگردشگرنباشدصنایع دستی خریده نمیشه ویلاهااجاره نمیره وکلی آدم ازنان خوردن می افتد.همه دنیا به دنبال جذب توریست وسرمایه گذار هستندشمامیگوییدجلوی ورودغیر بومی گرفته شود
      مثلااگردرمشهدحرم مطهررضوی نبود آیارونق اقتصادی مشهداین بود وبازارش این همه مشتری داشت
      استانهای شمالی هم بخاطر طبیعت زیبا ودریایی که دارندرونق گرفتند که خداروهم بایدشکرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز