سقوط سنگین قیمت طلا نزدیک است؟

این روزها با افزایش سرعت واکسیناسیون از قدرت بیماری کرونا کم شده و اقتصاد جهانی در حال بازسازی است. با وقوع چنین شرایطی، جو بدبینانه‌ای نسبت به قیمت طلای جهانی شکل گرفته و به نظر فلز گرانبها در آینده کاهش نرخ خواهد داشت. قاعدتا این شرایط روی بازار طلای ایران هم موثر خواهد بود. در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار بازار داخلی به یک میلیون و 146 هزار و 500 تومان رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون قیمت هر اونس طلا در مرز هزار و 750 دلاری قرار دارد. طبق جدیدترین نتیجه نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد، موج بدبینی نسبت به افزایش قیمت طلا گسترش پیدا کرده است. زیرا احتمال تحکیم سیاست پولی آمریکا بالا رفته و این مسئله هم به شدت از ارزش دلار حمایت خواهد کرد. در این نظرسنجی، 18 نفر از تحلیلگران وال استریت شرکت داشتند که 61 درصد معتقد به کاهش قیمتی طلا بودند. با توجه به گزارش هفتگی کیتکونیوز، میزان خوش بینی در میان سرمایه گذاران به پایین‌ترین میزان در هفت ماه گذشته رسیده است.

آریاک سفر

پایان تنش‌های ناشی از کرونا

بحران اقتصادی ناشی از کرونا در کشورهای صنعتی رو به پایان است و این مسئله اثر زیادی در تغییر مسیر قیمتی بازار طلا دارد. بر اساس جدیدترین گزارش فارکس دیلی، بازار طلا در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد. شروع روند افزایشی نرخ بهره در آمریکا، بیانگر عادی شدن اوضاع این کشور در چند هفته آینده است.

رسانه‌های بین المللی، همواره از افزایش نرخ واکسیناسیون در دنیا و احتمال پایان همه گیری ویروس در سال 2022 خبر می‌دهند. این اتفاق موجب از سرگیری بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در جهان می‌شود. قدرت گرفتن بازارهای رقیب طلا و از بین رفتن بخش عمده‌ نگرانی‌ها درباره اوضاع اقتصادی جهان از نتایج عمده این اتفاق خواهد بود. در این شرایط انتظارات درباره کاهش قیمت اونس طلا بالا رفته و احتمالا این روند تا پایان سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز