سقوط دلار به پایین ترین قیمت 2 سال اخیر

لست سکند

ارزش دلار در بازارهای جهانی امروز (29 جولای 2020) به پایین ترین قیمت خود طی 2 سال اخیر رسید و با کاهش ۰.۴ واحدی نسبت به سایر ارزهای جهان، ۹۳.۴۱ واحد شد.

به گزارش کاماپرس، درحالی که نرخ‌دلار در ایران روندی صعودی را طی می کند اما در بازارهای جهانی، با سقوط ۰.۴ واحدی نسبت به ارزهای مهم دیگر به پایین ترین رقم خود از ژوئن ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است.
همگام با شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن، برخی کارشناسان پیش بینی کردند که ارزش‌دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا (یورو و یوآن) تا 35 درصد سقوط می کند.
درواقع افت شدید پس‌انداز مردم و شرکت‌ها در ایالات متحده آمریکا، کسری بودجه سنگین دولت این کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن طی ماه های گذشته بستر لازم برای کاهش چشمگیر ارزش دلار را فراهم کرده است.
اما در شرایطی که نرخ‌دلار به کمترین میزان خود طی دو سال گذشته رسیده است با توجه به رشد تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا احتمال افت مجدد ارزش دلار وجود دارد.

کاهش 3 درصدی نرخ‌دلار

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ارزش‌دلار بیش از 3 درصد از آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا پایین آمده و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بیش از 20 bps از آن زمان کاهش یافته است.
ارزش یورو 0.3 درصد افزایش یافته ولی کمی از اوج 1.17815 دلاری که در روز دوشنبه ثبت شده بود پایین آمده و به 1.1762 دلار رسیده است، دلار در روز دوشنبه 104.82 ین ژاپن معامله شد که 25 درصد کاهش داشت.
ضعف دلار باعث افزایش ارزش‌دلار استرالیا تا 0.7185 دلار شده است، اطلاعات نشان می‌دهد قیمت مصرف کننده در استرالیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به پایین ترین رقم رسیده است.

راز آسمان پایتخت

مهم ترین اخبار اقتصادی را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “سقوط دلار به پایین ترین قیمت 2 سال اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز