سقوط شدید سهام تسلا فقط با یک توئیت!

روز گذشته ارزش سهام تسلا در بورس نیویورک سقوط 8 درصدی را تجربه کرد. آیلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، روز جمعه در توئیتی خطاب به مخاطبانش نوشت که قیمت سهام این شرکت بسیار بالا است.

به گزارش کاماپرس، کمی بعد از انتشار توئیت آیلان ماسک ارزش سهام تسلا تنها در نیم ساعت به میزان 12 درصد سقوط کرد، اما کمی بعد با رشد همراه شد و در اواسط روز به ثبات 8 درصد رسید.

آیلان ماسک در سال 2018 در مورد آینده سهام تسلا توئیتی منتشر کرد که منجر به جریمه 20 میلیون دلاری او شد. حالا به عقیده کارشناسان این کار او احتمالا نقض توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به حساب می آید.

 

آریاک سفر

آیلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، در توئیت های جداگانه ای نوشت که آزادی حق مردم است و باید به آنها برگردانده شود، همچنین بخشی از سرود ملی آمریکا و شعرهایی از دیلن توماس را نیز منتشر کرد.

او در مطلبی نوشت که همه دارایی های فیزیکی خود را می فروشد و حتی یک خانه هم برای خود نگه نمی دارد و با این کار قصد دارد دریچه ای تازه به دنیای اقتصاد باز کند.  حالا در پی توئیت هایی که از سوی آیلان ماسک منتشر شده ارزش تسلا حدود 14 میلیارد دلار کاهش یافت و این موضوع نگرانی هایی را برای اعضای این شرکت به همراه داشته است.

 

آیلان ماسک سال گذشته در پی حواشی متعدد در مورد انتشار توئیت های جنجالی توافقی را با سازمان بورس و اوراق بهارار به امضا رساند که به واسطه آن محدودیتی در انتشار مطالب عمومی ندارد، اما در مورد مسائل و موضوعات مهم مالی محدود است. حالا آیلان ماسک در ایمیلی که برای خبرنگار وال استریت ژورنال فرستاده است، عنوان کرده که این توئیت ها شوخی نیستند و با توجه به توافق نامه هیچ کدام از مطالب را قبلا برای بررسی نفرستاده است.

اکنون این مدیر عامل پرحاشیه که نبض خودروهای الکتریکی جهان را در دست دارد، انگار قرار است بار دیگر در مظان اتهام برای اخلال در بازار بورس قرار گیرد.

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز