سقوط آزاد شاخص کل بورس در سایه ترس و ابهام

لست سکند

شاخص کل بازار بورس امروز با کاهش 22 هزار و 281 واحدی که داشت، به محدوده یک میلیون و 465 هزار و 983 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 6 هزار و 705 واحد افت داشت و 420 هزار و 581 واحد شد. هنوز برخی کارشناسان از ادامه پیدا کردن روند صعودی بازار در آینده نزدیک خبر می‌دهند و نسبت به آن امیدوار هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پس از هشت روز شاخص کل بورس سقوط نسبتا سنگینی کرد و با دیگر از مرز 1.5 میلیون واحدی فاصله زیادی گرفت. امروز مجددا ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 9 هزار و 400 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین مقدار خروج پول حقیقی امروز هم به سهام آریان مربوط می‌شد. بازار بورس طی روز جاری شاهد یک میلیون و 188 هزار و 611 معامله با ارزشی بیشتر از 58 هزار هزار میلیارد ریال بود.

برخی کاشناسان و فعالان بازار بورس معتقدند که این بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد. ولی به این شرط که افراد انتظارات خود را درباره این بازار معقول کنند. شاید در سال‌های گذشته رشدهای غیرعادی برای بازار رخ داده بود که سود خوبی برای سهامداران داشت. اما قرار نیست که این اتفاقات در نیمه دوم سال جاری هم تکرار شود.

راز آسمان پایتخت

بلاتکلیفی بازار بورس

به عقیده بهروز زارع، رئیس هیئت مدیره شرکت سبدگردان سرآمد بازار، ترسی که در اثر سقوط یکباره شاخص کل در میان سهامداران شکل گرفت، هنوز فرصت رشد را به این بازار نداده است. علاوه بر این موضوع، تغییر دولت و ابهام سیاست‌های اقتصادی آن هم موجب عدم رشد بازار سرمایه می‌شود.

به گفته این فعال بازار سرمایه، به عنوان مثال دو ماه اخیر درباره تثبیت قیمت‌ها بسیار نظر داده شد. اما اکنون صنایع فلزی، پتروشیمی و حتی ساختمانی‌ها در مورد موضوع تثبیت قیمت با ابهام مواجه هستند. در چنین شرایطی سرمایه گذاران جانب احتیاط را پیش گرفته تا شرایط حاکم بر بازار شفاف‌تر شود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز