سطح یک توانگری مالی بیمه‌کوثر تایید شد

توانگری مالی

یکی از شاخص‌های مهم در تصمیم‌گیری خرید بیمه‌نامه از شرکت‌های مختلف بیمه شاخص توانگری مالی می‌باشد. این شاخص به ما می‌گوید که شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنیم توانایی ایفای تعهدات خود را دارد؟ سطوح توانگری مالی به ۵ دسته تقسیم می‌شود. که سطح ۱ بالاترین توانایی و سطح ۵ پایین ترین توانایی مالی را دارا هستند.

به گزارش کاماپرس، توانگری مالی نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز است برای مثال اگر شرکت بیمه‌ای ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشته باشد ولی سرمایه مورد نیازش ۲۰۰ میلیارد تومان باشد این به معنای توانگری پایین شرکت است و اگر این سرمایه زیر ۱۵۰ میلیارد باشد خطرناک است و باید به آن توجه شود. منظور از سرمایه مورد نیاز حداقل سرمایه‌ای است که موسسه بیمه باید برای پوشش ریسک‌هائی که در معرض آن است در اختیار داشته باشد که بر‌اساس مدل سرمایه مبتنی بر ریسک تعیین شده است. در آئین‌نامه چهار ریسک شامل ریسک صدور بیمه‌نامه، ریسک بازار، ریسک اعتبار و ریسک نقدینگی منظور و برای تعیین هرکدام از ریسک‌ها از دو عامل ریسک‌‌نما و ضریب ریسک استفاده شده است. سطح یک توانگری مالی سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه‌‌کوثر برای پنجمین سال متوالی توسط بیمه‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد. نسبت توانگری مالی شرکت برای سال۱۳۹۹ معادل ۱۲۷درصد (سطح یک)، توسط بیمه‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد. معاون مالی بیمه‌کوثر افزود: بیمه مرکزی با اجرای ماده «۶» آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسه‌های بیمه (شماره۶۹) و باتوجه‌ به بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس اطلاعات صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، توانگری سطح یک بیمه کوثر را تایید کرد. مصطفی مقصودی با تاکید بر حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن به‌عنوان مهم‌ترین برنامه شرکت، تصریح کرد: مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده و مفاد آیین‌نامه «۶۹» بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس این، اصلاح ترکیب فروش شرکت موجب این امر شد. بر اساس این گزارش در سال۹۸ نسبت توانگری مالی شرکت بیمه کوثر معادل ۱۲۶درصد برآورد شده بود. برای پنجمین سال متوالی توسط بیمه‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد. نسبت توانگری مالی شرکت برای سال۱۳۹۹ معادل ۱۲۷درصد (سطح یک)، توسط بیمه‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد. معاون مالی بیمه‌کوثر افزود: بیمه مرکزی با اجرای ماده «۶» آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسه‌های بیمه (شماره۶۹) و باتوجه‌ به بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس اطلاعات صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، توانگری سطح یک بیمه کوثر را تایید کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، مصطفی مقصودی با تاکید بر حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن به‌عنوان مهم‌ترین برنامه شرکت، تصریح کرد: مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده و مفاد آیین‌نامه «۶۹» بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس این، اصلاح ترکیب فروش شرکت موجب این امر شد. بر اساس این گزارش در سال۹۸ نسبت توانگری مالی شرکت بیمه کوثر معادل ۱۲۶درصد برآورد شده بود.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه کوثر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز