سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز را از کجا تهیه کنیم؟

لست سکند

سرور مجازی یا وی پی اس بصورت VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. اینکار با مجازی سازی انجام می شود. به اینصورت که یک سرور به چند بخش تقسیم میشود که مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد. با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می شود اغلب و در شرایط یکسان، هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است.

به گزارش کاماپرس، سرور مجازی در واقع یک کامپیوتر بسیار قدرتمند میباشد که همیشه روشن است و دارای اینترنت بسیار پرسرعت میباشد. شبکه ای با سرعت حداقل ۱۰ گیگ بر ثانیه. بر روی سرور مجازی میتوان انواع سیستم عامل ها را نصب و راه اندازی کرد. یکی از سیستم عامل هایی که میتوان بر روی سرور مجازی نصب کرد، سیستم عامل ویندوز میباشد. ویندوز سرور با ویندوز دسکتاپ های خانگی تفاوت هایی دارد، این ویندوز ها مخصوص سرور مجازی طراحی شده اند و دارای امکاناتی بیشتر نسبت به ویندوز های معمولی میباشند که روی سرور های مجازی نصب میشوند. کار کردن با این ویندوز ها کاملا مشابه ویندوز لپتاپ خودتان است. نام گذاری این ویندوز ها به صورت ویندوز سرور ۲۰۰۳، ویندوز سرور ۲۰۰۸، ویندوز سرور ۲۰۱۲، ویندوز سرور ۲۰۱۶ و ویندوز سرور ۲۰۱۹ میباشد. در واقع میتوان گفت ویندوز سرور ۲۰۱۹ معادل ویندوز ۱۰ معمولی است.
در زیر به چند ویژگی شاخص این سرور اشاره میکنیم؛
سرعت بالای اینترنت یک ویژگی مهم
همانطور که در ابتدا اشاره شد، سرور مجازی و سرور اختصاصی دارای پورت بسیار بالا میباشد و سرعت دانلود و آپلود در سرور مجازی بسیار بالا بوده که این ویژگی از موارد مهم سرور مجازی میباشد.
روشن بودن ۲۴ ساعته
ایسنا در گزارشی تصریح کرد: سرور های مجازی بصورت دائمی روشن هستند و اصلا خاموش نمیشوند، این امر کمک بسیار زیادی به انجام کارهایی دارد که شما نمیتوانید با لپتاپ و کامپیوتر شخصی تان انجام بدید.
منابع سخت افزاری قدرتمند
یک سرور مجازی و بخصوص سرور اختصاصی ویندوز میتواند دارای حافظه و پردازنده بسیار قدرتمند باشد که در کامپیوتر های خانگی این امکان وجود نخواهد داشت. و باتوجه به این ویژگی شما قادر خواهید بود پردازش های بسیار سنگینی را با این سرور ها انجام بدید.
دردسترس بودن
سرور مجازی ویندوز باتوجه به اینکه دارای اینترنت ۲۴ ساعته میباشد، شما براحتی با داشتن اینترنت در هر جایی میتوانید به سرور مجازی با سیستم عامل ویندوزتان دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.
پیشنهاد ما به شما در جهت تهیه سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز، مراجعه به سرویس دهنده هایی میباشد که در این حوزه بصورت تخصصی فعالیت دارند و باتوجه به نیاز و مورد استفاده شما سرور مجازی را کانفیگ و ارائه میکنند، از شرکت هایی که بصورت کاملا تخصصی در این زمینه مدت های زیادی فعالیت دارد، میتوان به شرکت مبین هاست اشاره کرد. شما میتوانید برای مشاوره و راهنمایی با بخش پشتیبانی این شرکت تماس گرفته و سرویس موردنظر خودتان را تهیه بفرمایید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : مبین هاست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز