سرور سخت افزاری بهتر است یا سرور مجازی؟

سرورها نرم افزار یا سخت‌افزاری برای دسترسی به محتوا از طریق اینترنت هستند. به عبارت دیگر، سرورها برای میزبانی وب‌سایت‌ها هستند و ارتباط بین آدرس‌ها و کاربران اینترنت را از طریق سرویس‌های خاصی امکان‌پذیر می‌سازند.

به طور کلی سرورها به دو دسته سرورهای سخت‌افزاری و سرورهای مجازی تقسیم می‌شوند. سرورهای سخت‌افزاری شناخته شده‌تر هستند؛ کاماپرس در این مطلب به معرفی سرورهای مجازی و ویژگی‌های آن می‌پردازد.

در واقع سرور مجازی یا وی پی اس، همان سرور مجازی خصوصی است، که بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است و برای موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود. با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می‌شود، معمولا هزینه سرور مجازی از نوع اختصاصی آن کمتر است.

وظیفه یک سرور، ارائه خدمات به سیستم‌های دیگر است، به این معنی که هر دستوری بگیرد و به آن ارجاع داده شود، آن را به درستی انجام می‌دهد. در واقع همان سرچی که برای پیدا کردن مطالب یا عکس و … انجام می‌شود، مرورگر مربوطه به سرور خود می‌فرستد و این کار توسط آن پاسخ داده می‌شود.

سرور اختصاصی، همانطور که از نامش پیداست، مختص یک نفر است، در این نوع از سرور نگرانی بابت کاهش سرعت اینترنت و امنیت وجود ندارد. در ادامه به توضیح بیشتر درباره سرور مجازی می‌پردازیم.

آریاک سفر

آشنایی با سرور مجازی و انواع آن

سرورهای مجازی مناسب برای افرادی هستند که مصرف متوسطی دارند یا به تعدادی از سایت دسترسی دارند. این نوع از سرور به شما در کنترل بهتر سیستم‌تان کمک می‌کند. در صورتی که دستگاه متصل به یک آی پی از کشور دیگر است، با کمک سرور مجازی امکان مشاهده خدمات سایت‌های دیگر برای کاربران فراهم می‌شود. یکی از نمونه‌های خوب سرور مجازی، سرور بایننس ترکیه است که به لحاظ جغرافیایی فاصله کمی با ایران دارد و سرعت انتقال اطلاعات خوبی دارد.

دو نوع سرور مجازی به نام‌های لینوکس و ویندوز وجود دارد. مورد اول، برای استفاده کاربرانی است که ترافیک بالایی دارند. استفاده از این سرور، موجب کاهش هزینه، اطمینان بالا، امنیت بیشتر و انعطاف پذیری می‌شود. در مقابل، سرور مجازی ویندوز نیز به کاربر دسترسی بیشتری برای کنترل وب سایت و مدیریت آن را می‌دهد، این سرورها مجهز به میزبانی ابری هستند، به این معنی که کاربر در هر جایی که باشد، امکان مشاهده فایل‌ها وجود دارد.

خدمات آرکام سرور

در جهان امروز، که مسیر پیشرفت کسب و کارها از راه اینترنت و فضای مجازی فراهم شد و فعالیت برخی از آنها حتی به این بستر وابسته است، ابزارهای خوب می‌تواند به بالابردن کیفیت کارها کمک کند.

اگر شغل شما به وب‌سایت مربوط است، باید مجهز به سرور مناسبی باشد. یکی از مراکز خرید سرورها، هاست و … آرکام سرور است که ویژگی‌هایی نظیر ارائه سرعت بالا، مدیریت هزینه، پشتیبانی ۷۲۴ و اختصاص دادن به منابع واقعی دارد.

آرکام سرور خدماتی نظیر هاست و ثبت دامنه نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. هاست فضایی است که تمامی اطلاعات و داده‌های شما در آن بارگذاری می‌شود. معروف‌ترین آن «هاست اشتراکی» است که چندین وبسایت روی یک سرور متصل هستند. ثبت دامنه که همان آدرس اینترنتی است که بعد از www قرار می‌گیرد، هر قدر ساده‌تر باشد، مورد توجه کاربران بیشتری است. با خرید از آرکام سرور، تا یک سال دامنه شما به صورت رایگان تمدید خواهد شد.

مرتبط با : آرکام سرور
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز