سرمایه‌گذاری امید؛ فعال در صنایع معدنی کشور

لست سکند

شرکت‌های سرمایه گذاری نوعی واسط مالی هستند که به منظور دریافت سود در کوتاه مدت فعالیت می‌کنند. این مدل شرکت‌ها به دنبال کسب سود از نوسانات قیمتی سهام در بازار بورس هستند. از مزایای سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها، امکان برخورداری از مدیریت تخصصی در اداره سبد دارایی‌ها است که در این حوزه مشاوران مورد تایید نهادهای ناظر، نظر می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به طور کلی سرمایه گذاری در این بخش‌ها از مزیت‌های زیادی برخوردار است. انجام عملیات جمع آوری و پردازش داده‌های مختلف صنایع و مجموعه‌های حاضر در بورس توسط شرکت‌های سرمایه گذاری، کار را برای فعالان این بازار آسان می‌کند. بنابراین آن‌ها با خیال آسوده و ریسک کمتر، از سهام خود سود کسب می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، شرکت «گروه مدیریت سرمایه گذاری امید» در حال حاضر با در اختیار داشتن چند شرکت بورسی و غیربورسی، به دنبال کسب سود مناسب برای سرمایه گذارانش است.

انواع شرکت‌های بانکی و صنعتی در سرمایه گذاری امید

این مجموعه از سال 1380 که مشغول به فعالیت شد برای مقوله ارزش آفرینی، رشد اقتصادی و اشتغال کشور به ویژه در استان‌های مرزی اهمیت زیادی قائل بود. برای این شرکت سرمایه گذاری در بخش خدمات مالی، صنعت برق و فعالیت‌هایی مثل توسعه صادرات توسط شرکت‌های گروه، افزایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه، بالا بردن قدرت رقابت پذیری و … راهبردهای محوری هستند.

راز آسمان پایتخت

رتبه برتری برای شرکت‌های سرمایه گذاری امری مهم و البته بسیار پرکار است. با این حال گروه مدیریت سرمایه امید تمام توان خود را برای به دست آوردن چنین جایگاهی، همراه با نقش آفرینی در توسعه پایدار کشور و ارزش آفرینی برای سهامداران، به کار می‌برد.

این شرکت با ریاست حسین مدرس خیابانی، برای تحقق شعار «اولین در اعتماد و شفافیت اطلاعات» و کسب رضایت حداکثری سهامدارانش فعالیت می‌کند.

انواع مختلفی از شرکت‌ها مثل توسعه آهن و فولاد گل گهر و کاوند نهان زمین تا سرمایه گذاری سپه و تامین سرمایه امین عضو خانواده گروه سرمایه گذاری امید هستند.

وامید و ارزش هزار هزار میلیاردی آن!

سال 1386 سهام این شرکت با نماد «وامید» عرضه عمومی شد. شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ارزش بازار ۲۵۳ هزار میلیارد ریال در آخرین روز دی‌ماه ۱۳۹۸ به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ صنایع معدنی کشور شناخته شد. حالا سهام وامید با سابقه 14 ساله در بازار بورس و گستردگی پرتفوی خود توانسته در حال حاضر ارزش بازاری بالغ بر هزار هزار میلیارد را به دست آورد!

در راس سهامداران وامید، بانک سپه قرار دارد. در جدول دارندگان سهام وامید، موسسات صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها و رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک سپه دارای رتبه دوم و سوم هستند.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در 12 ماهه منتهی به اسفند 1399 برای هر سهم 2 هزار و 573 ریال سود حسابرسی شده محقق کرد. این میزان نسبت به دوره قبل 224 درصد رشد داشت.

بررسی گزارش‌های مقایسه‌ای منتشر شده از دی ماه 1398 تا زمان مشابه در سال 1399 نشانگر این است که نماد وامید از بازدهی 386 درصدی برخوردار بود.

همین نماد در بیست و دوم تیرماه امسال با رشد 1.76 درصدی قیمتی که داشت به یکی از نمادهای شاخص ساز بازار بورس تبدیل شد. قیمت پایانی هر سهم وامید در پایان معاملات تاریخ ذکر شده، به 10 هزار و 430 ریال رسید.

برنامه‌های راهبردی سرمایه گذاری امید

رعایت مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست از جمله موارد اخلاقی مورد توجه مدیریت سرمایه گذاری امید است که به منظور حفظ سلامت انجام می‌شود. این شرکت به استفاده از راه حل‌هایی برای استفاده از انرژی‌های طبیعی و جبران کمبود برق توجه دارد. به همین دلیل موضوع ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و فراهم سازی مقدمات ساخت پنل‌های خورشیدی در دستور کار این مجتمع است.

تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای از جمله برنامه‌های راهبردی این شرکت سرمایه گذاری بوده و به همین منظور تاکنون صرف 110 هزار میلیارد ریال هزینه را در دستور کار خود دارد.

امسال این مجموعه برنامه جالب توجهی را برای نخبگان انجام داد. گروه سرمایه گذاری امید به منظور تشویق و تجلیل از نخبگان و فعالان عرصه داخلی سازی تجهیزات و قطعات، اولین همایش نوآوران امید را در شرکت‌های تابعه خود برگزار کرد.

مرتبط با : گروه مدیریت سرمایه گذاری امید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز