سایپا و شرکت های دانش بنیان کمیته همکاری مشترک راه اندازی می کنند

مدیرعامل سایپا به منظور ارتقای محصولات این شرکت و رفع تنگناهای فناوری در خطوط تولید دستور راه اندازی کمیته همکاری‌های مشترک سایپا با مجموعه های دانش بنیان را صادر کرد.

به گزارش کاماپرس یکی از انتقادات وارد به خودروسازان داخلی عقب ماندن آنها از قافله دانش و فناوری روز و تولید خودروهایی با تکنولوژی قدیمی است. این درحالیست که خودروسازان ایرانی به دلیل تحریم از همکاری با شرکای بین المللی و انتقال فناوری نوین به صنعت خودروی داخلی، محروم هستند. راهکاری که در این میان مدنظر قرار گرفته است استفاده از توان خلق نوآوری و فناوری شرکت های دانش بنیان داخلی در ارتقاء کیفی صنعت خودرو است.

بر این اساس به دستور «سید جواد سلیمانی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، نخستین «کمیته همکاری‌های مشترک سایپا با مجموعه های دانش بنیان» در صنعت خودرو کشور ایجاد شد.

بنا به اعلام سایپا، این گروه خودروسازی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین اجرای ابلاغیه ۱۰گانه قرارگاه تولید وزارت صنعت که در آن به استفاده از پتانسیل مراکز دانش‌بنیان، جذب نخبگان و افزایش خوداتکایی اشاره شده بود، کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرد.

بومی سازی قطعات خودروهای سایپا با استفاده از توان دانش بنیان ها

آریاک سفر

سایپا درصدد است با ایجاد این کمیته، ضمن افزایش همکاری‌ با مجموعه‌های دانش‌بنیان، از توان و تخصص این مجموعه‌ها در طراحی و تولید خودروهای جدید و تکمیل پروژه‌های بومی‌سازی قطعات محصولات خود استفاده کند.

داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا (های‌تک)، کاهش وابستگی به دانش فنی تولید این محصولات و تولید موتور و خودروهای کم‌مصرف از موارد دیگری است که سایپا امسال با همکاری دانش بنیان‌ها دنبال می‌کند.

سایپا با این رویکرد از همه شرکت‌های دانش‌بنیان که در صنعت خودرو و صنایع مرتبط با آن فعالیت می‌کنند، دعوت می‌کند تا همکاری‌های خود را با کمیته تخصصی یاد شده آغاز کنند.

یکی از اهدافی که سایپا برای کمیته همکاری‌های مشترک‌سایپا با مجموعه‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته، جذب نخبگان و دانشگاهیان برای انجام پروژه‌های توسعه‌ای این گروه خودروسازی است.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز