ساینا SR دومین خودرو دو رنگ سایپا چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

ساینا SR دومین خودرو دو رنگ سایپا با تغییرات زیادی در ظاهر و بدنه نسبت به نسخه S وارد مرحله تولید می‌شود.

به گزارش کاماپرس، اولین خودرو دو رنگ در صنعت خودروسازی کشور با تولید کوییک R توسط شرکت سایپا رقم خورد، حالا هم قرار است این شرکت دومین خودروی دو رنگ را وارد بازار کند.

این خودرو علاوه بر ظاهر اسپرت ویژگی های دیگری هم دارد که مهمترین آنها داشتن سقفی با رنگ متفاوت از بدنه است. ساینا SR از لحاظ فنی با نسخه S تفاوت چندانی ندارد و بیشتر تغییرات آن در بخش ظاهری با بدنه دو رنگ و ترکیب مشابه با کوییک آر است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مشخصات ظاهری ساینا SR

آریاک سفر

گفته می شود ساینا SR به جای رینگ فولادی با رینگ آلومینیومی تولید می شود .  پسوند SR برای این نسخه ساینا مخفف عبارت انگلیسی استاندارد و رنگین کمان Rainbow است.

ساینا SR به امکاناتی مثل تهویه الکتریکی، سیستم صوتی MP3 و USB، سنسور پارک عقب، ۲ کیسه هوا، چراغ روشنایی روز، سامانه BCM، نمایشگر و دستیار تعویض دنده GSI، دریچه گاز برقی، ترمز ABS، EBD و BAS هم مجهز است.

مشخصات فنی ساینا SR

ساینا SR مثل دیگر محصولات خانواده X200، به پیشرانه M15 مجهز است که می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. علاوه بر جعبه دنده 5 سرعت دستی، احتمال استفاده از جعبه دنده اتوماتیک مشترک با کوییک اتوماتیک نیز در این خودرو وجود دارد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس ۵ سرعت دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اما نکته جالب توجه درباره ساینا SR برچسب شرکت پارس خودرو روی شیشه عقب آن است. این برچسب نشان‌ دهنده این است که این خودرو توسط پارس خودرو تولید شده و احتمالا به عنوان سدان اختصاصی پارس خودرو از سال آینده وارد خط تولید این شرکت می شود.

ساینا SR چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

هنوز به صورت رسمی جزییاتی از طرف مدیران سایپا و پارس خودرو درباره برنامه تولید ساینا SR اعلام نشده است. با این حال گفته می شود در تابستان ۱۴۰۰ از اولین سری این خودرو رونمایی می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : پارس خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز