سایت معتبر برای درخواست تخمک اهدایی

لست سکند

تحقیقات نشان داده که تقریباً از هر ۸ زوج یک زوج با مشکل ناباروری روبروست، راهکارهای مختلفی برای درمان این موضوع وجود دارد که دریافت تخمک اهدایی یکی از این روش‌ها به شمار می‌آید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه به بررسی مراحل مختلف درخواست تا دریافت تخمک اهدایی می‌پردازد.

تخمک اهدایی چیست؟

تخمک اهدایی روشی جایگزین برای درمان ناباروری است که در شرایط خاصی مانند ناتوانی زن در تولید تخمک های استفاده می‌شود. میزان موفقیت باروری با روش تخمک اهدایی ۵۰ درصد است.

روش تخمک اهدایی زمانی اتفاق می افتد که یک سلول تخمک از بدن خانم استخراج شده و بعد از لقاح در آزمایشگاه، به رحم گیرنده منتقل می شود. این روش درمانی به دلایل زیادی از جمله کمتر خطر بودن و درصد موفقیت بسیار بالا مورد استقبال زوجین نابارور قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

روند اهدای تخمک چگونه است؟

قبل از شروع درمان ناباروری، مشاوره های روحی روانی و قانونی انجام می‌شود و پزشک با انجام آزمایشات خونی، لگنی و سونوگرافی سلامت و توانایی فرد متقاضی اهدای تخمک را تایید می کند.

بعد از بررسی نتایج آزمایشگاهی و روانپزشکی، پزشک متخصص سیکل قاعدگی را متوقف کرده و برای شخص اهدا کننده داروهای خوراکی و آمپول های عضلانی و زیر جلدی جهت تولید بیشتر تخمک تجویز می‌کند. در این فاصله از مرد آزمایش اسپرموگرام انجام می‌شود.

در زمان مصرف و تزریق داروهای باروری احتمال باردار شدن خانم اهدا کننده بسیار بالا است؛ بنابراین اهداکننده نباید مقاربت جنسی داشته باشد و در صورت داشتن رابطه جنسی باید از کاندوم استفاده کند. لازم به ذکر است که در هنگام انجام تمامی مراحل، پزشک از طریق آزمایشات خونی و سونوگرافی شرایط جسمی اهدا کننده را کنترل می‌کند؛ زیرا برخی از این آمپول‌ها دارای عوارض خاصی هستند و می‌توانند روند تولید و سلامت تخمک و اهدا کننده را با مشکل مواجه کنند.

روش های باروری تخمک اهدایی

برای باردای به روش تخمک اهدایی دو روش وجود دارد: در روش اول تخمک تازه بلافاصله بعد از دریافت از رحم اهداکننده، بارور شده و از طریق انجام IVF به رحم گیرنده انجام می‌شود. در روش دوم نیز از تخمک  فریز شده برای لقاح آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

در ادامه جنین تشکیل شده از اسپرم همسر فرد گیرنده و تخمک اهدایی، به داخل رحم فرد گیرنده تخمک انتقال پیدا می‌کند. در این روش معمولاً یک تا سه رویان به رحم گیرنده منتقل شده و فرد گیرنده پس از گذشت ۱۴ روز تست بارداری انجام می‌دهد؛ در صورت وقوع لانه گزینی و آغاز رشد جنین نتیجه تست بارداری مثبت می‌شود.

بارداری با تخمک فریز شده

در مواردی زوج های نابارور اقدام به دریافت تخمک فریز شده می‌کنند که احتیاجی به متوقف کردن سیکل قاعدگی اهدا کننده و دریافت کننده برای هماهنگ کردن سیکل ماهانه آنها نیست و صرفاً دریافت کننده باید داروهای ضروری برای سرکوب تخمک گذاری را استفاده کند. تخمک‌های اهدایی فریز شده پس از رفع انجماد، با اسپرم مرد لقاح پیدا کرده و سپس به رحم گیرنده منتقل می‌شوند.

بارداری با جنین فریز شده

بعضی از زوج های نابارور نیز خواستار جنین فریز شده هستند که این کار دقیقا مانند روش بالا انجام می‌شود؛ فقط به جای تخمک بارور شده، جنین باید از حالت انجماد خارج شده و به رحم گیرنده منتقل شود.

روند آماده‌سازی برای استخراج تخمک و ایجاد لقاح آزمایشگاهی و سپس انتقال به رحم مادر، ۴ تا ۶ هفته به طول می‌انجامد؛ در صورت استفاده از جنین یا تخمک اهدایی فریز شده کل فرایند شش هفته زمان می‌برد.

 شرایط و مدارک لازم برای دریافت تخمک اهدایی

داشتن حداکثر سن ۴۵ سال، دریافت معرفی نامه رسمی از پزشک، عدم اعتیاد زوجین، سلامت جسمی و روحی زوجین، شناسنامه زوجین کپی صفحه اول و دوم آن، یک قطعه عکس پرسنلی سه در چهار از زوجین، سند ازدواج و کپی صفحات ۱ تا ۴ آن و دفترچه بیمه از جمله شرایط و مدارک مهم برای دریافت تخمک اهدایی هستند.

مدارک و شرایط اهدا کننده تخمک

اهدا کننده باید دارای سن بین ۲۱ تا ۳۵ سال، بیوه یا مطلقه غیر شیرده، دارای تاییدیه سلامت کامل روحی جسمی و ژنتیکی، نامه عدم اعتیاد، عدم سابقه قانونی و قضایی، دارا بودن حجم ذخیره نرمال تخمدان ها و مشابه بودن خصوصیات ظاهری با فرد گیرنده باشد.

ارائه شناسنامه و کپی صفحات اول و دوم آن، سند طلاق یا فوت نامه همسر اصل و کپی آن، یک قطعه عکس و دفترچه بیمه برای اهدای تخمک اهدایی لازم است.

سایت برای درخواست تخمک اهدایی

زوجین نابارور می‌توانند برای اطلاع از شرایط دریافت تخمک اهدایی، مزایا، معایب و به طور کلی مشاوره در این خصوص به صورت آنلاین با برخی از سایت‌های درمانی و پزشکی مراجعه کنند.

سایت رادینا سلامت یکی از همین سایت‌های درمان ناباروری است. این سایت در صفحه اصلی خود، قسمتی را به عنوان مجله قرار داده که در آن برای انواع روش‌های درمان ناباروری توضیحاتی داده شده است. ویزیت آنلاین، دریافت نوبت از مراکز درمانی ناباروری، مشاوره رایگان و کامل، برآورد هزینه هر کدام از روش‌های درمانی و ارائه خدمات به صورت بین‌المللی، از مزایای رادینا سلامت محسوب می‌شود.

با توجه به استقبال چشمگیر از این سایت برای دریافت تخمک اهدایی، می‌توان گفت که این پلتفرم مرکز مناسبی برای دریافت خدمات ناباروری است. متقاضیان و زوجین نابارور برای دریافت مشاوره و نوبت حضوری می‌توانند به وب سایت رسمی این استارت آپ به آدرس https://raadinahealth.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : رادینا سلامت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز